Problem med inloggning och postning av svar.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
ZiMMeN
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Problem med inloggning och postning av svar.

Inlägg av ZiMMeN »

Hej!

Fick nyligen in nått problem på forumet, alltid när man ska logga in så använder vi som vanligt inloggningen längst ner på sidan.
Men när man skriver in uppgifterna och tycker på logga in så blir man skickad till inloggnings sidan. så va de aldrig förut.
Å nu går de inte ens att logga sig in på forumet.

Sedan har vi ett annat problem.
De är nämligen så att vi använder oss utav "Snabbsvar's" funktionen på forumet. Men när man ska posta meddelandet så kommer man till "Fullständig Redigerare"
så för att lyckas posta ett svar så måste man backa och trycka skicka igen, kan vara uppemot 4 gånger man är tvungen att göra detta.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Problem med inloggning och postning av svar.

Inlägg av Marcus »

Ang. det första... Testat att tömma cookies (i din webbläsare) och tömma forumet cache (om inte via Adminpanelen, så går det via FTP att tömma mappen /cache*)?

* = OBS! .htaccess och index.html ska ligga kvar i mappen, allt övrigt kan du kasta.

Vad händer när du "Inte kan logga in"?

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
ZiMMeN
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av ZiMMeN »

Hittar ingen .htaccess fil i min /cache mapp. Men nu har jag tömt den iaf.

De som händer när jag inte kan logga in är att när jag trycker logga in så skickas jag bara tillbaka till inloggningen direkt.
Senast redigerad av Marcus den 2011-03-29 13:57, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Citera om det behövs!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Sant... (hjärnan var på annat håll... jobb).

Det finns ska bara finnas en index.html kvar när man tömt mappen.

Har du även sett till att tömma din dator på cookies?

Om ja, nästa steg är att titta över de inställningar du har för cookies. Hur ser det ut.

Åter igen, om du inte kan se det via Administrationspanelen i phpBB så får du ta dig in i databasen via phpMyAdmin (eller liknande).

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Kirill »

ZiMMeN skrev:Hej!

Fick nyligen in nått problem på forumet, alltid när man ska logga in så använder vi som vanligt inloggningen längst ner på sidan.
Men när man skriver in uppgifterna och tycker på logga in så blir man skickad till inloggnings sidan. så va de aldrig förut.
Å nu går de inte ens att logga sig in på forumet.

Sedan har vi ett annat problem.
De är nämligen så att vi använder oss utav "Snabbsvar's" funktionen på forumet. Men när man ska posta meddelandet så kommer man till "Fullständig Redigerare"
så för att lyckas posta ett svar så måste man backa och trycka skicka igen, kan vara uppemot 4 gånger man är tvungen att göra detta.
Detta tycker jag låter som ett problem med erat tema att det inte har stöd för senaste versionen av phpBB 3.0.8... Har själv stött på detta
på 3 olika forum med att temana inte har varit av senaste versionen :)
Så ta och kolla upp först om ert tema har stöd för 3.0.8, om inte så får ni läsa er till hur ni uppdaterar det om det inte finns någon nyare version för stöd för 3.0.8, vilket jag förutsätter att ni använder :)
Skriv svar