Anpassa phpbb till ens hemsida..?

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Lemuu
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-11-27 17:18
Svar: 0

Anpassa phpbb till ens hemsida..?

Inlägg av Lemuu »

är detta möjligt på nåt vis? har en portal i php, använder include ni vet för o sätta in headern , footer osv på varje sida. finns det någon möjlighet att trycka in själva forumet o få det att passa, eller måste själva forumet vara en "egen del" av sidan?

och ja, jag är lite nybörjare inom detta. så räkna inte med några superhäftiga kodspråk här i frågan, jag håller på att lära mig. :)

skickar med en förhandsgranskning på min sida för ni ska få en aning om vad jag vill ha och hur etc, forumet skulle vara i det röda då alltså i så fall som ni kanske förstår..

Bild
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Anpassa phpbb till ens hemsida..?

Inlägg av .:ADDE:. »

Har du gjort hemsidan själv eller har du använt dig av en webbtjänst eller instrallerat en hemsida som t.ex Drupal eller Joomla?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Lemuu
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-11-27 17:18
Svar: 0

Re: Anpassa phpbb till ens hemsida..?

Inlägg av Lemuu »

.:ADDE:. skrev:Har du gjort hemsidan själv eller har du använt dig av en webbtjänst eller instrallerat en hemsida som t.ex Drupal eller Joomla?
Ja jag har gjort den själv
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Anpassa phpbb till ens hemsida..?

Inlägg av Peetra »