Knappen Skapa inlägg mfl. visas ej!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Menox
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Knappen Skapa inlägg mfl. visas ej!

Inlägg av Menox »

Hej! Jag är säker på att ni förstår vad jag menar, hittar dessvärre ingen redan existerande tråd som innehåller denna fråga;
Jag installerade forumet igår och laddade ner designen "Gateway". Har även laddat ner det Svenska språkpaketet. Nu är det så att när jag använder det Svenska språkpaketet tillsammans med designen Gateway så visas inte alternativen "Starta ny tråd" osv. Jag har en baktanke om att det kanske är något fel som inträffar när en design och det Svenska språkpaketet används tillsammans?

Nu är det så att jag älskar designen så den vill jag hemskt gärna behålla, men samtidigt så behöver ju forumet ha Svensk översättning då besökarna kommer vara Svenskar. Så jag uppskattar verkligen hjälp!

Kan tyvärr inte ge länk till forumet då det kommer tillhöra ett spel jag snart kommer lansera, behöver ni länk skicka pm (skriv gärna i tråden att ni skickat pm så jag kan se det även när jag inte är inloggad)

tacksam för hjälp snarast
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Knappen Skapa inlägg mfl. visas ej!

Inlägg av copy112 »

Jag misstänker att ditt tema inte har någon svensk översättning till knapparna, så gå in ditt tema/imageset och skapa en ny mapp (sv) , där du kopierar in innehållet från mappen en.
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Menox skrev:tacksam för hjälp snarast
Och vem anser du ska dansa?

Jag hittar massor att läsa om just detta, sökte bara på knappar

Du har inte några svenska knappar under ditt tema, baserade på subsilver2
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Menox
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Menox »

copy112 skrev:Jag misstänker att ditt tema inte har någon svensk översättning till knapparna, så gå in ditt tema/imageset och skapa en ny mapp (sv) , där du kopierar in innehållet från mappen en.
Tack så hemskt mycket för hjälpen! Borde vara tvärtom så att du bär titeln Hedersmedlem. Ett snabbt, trevligt och bra svar. :)
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av .:ADDE:. »

Menox skrev:
copy112 skrev:Jag misstänker att ditt tema inte har någon svensk översättning till knapparna, så gå in ditt tema/imageset och skapa en ny mapp (sv) , där du kopierar in innehållet från mappen en.
Tack så hemskt mycket för hjälpen! Borde vara tvärtom så att du bär titeln Hedersmedlem. Ett snabbt, trevligt och bra svar. :)
nja, sånt här är ju en av de vanligaste problemen vi får in nästan varje dag av användare som kör phpBB3 för första gången. :)
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Skriv svar