phpBB och befintlig anvädardatabas

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

johannesF
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2004-09-28 12:01
Svar: 0

phpBB och befintlig anvädardatabas

Inlägg av johannesF »

Hej alla

Ny på forumet och ny på phpBB, dock ej ny på php.

Jag driver ett projekt som heter Poeter.se och nu vill jag använda phpBB som forum på sajten. Grejen är att jag redan har ett fungerande system för hantering av inloggning och databas för att lagra användare osv och jag vill fortsätta att använda dessa.

Jag vill alltså integrera phpBB i ett redan befintligt användarsystem, hur gör man det på ett bra sätt?

Har testat lite: gjorde några mindre ändringar i login.php som gör att jag skickar in användarnamn och lösenord och "autoinloggar" alla som är inloggade på poeter.se och som sedan besöker en forumsida.

Är de feltänkt?

Att jag byter till phpBB:s användarhantering på resten av "min sajt" är tyvärr uteslutet på grund av ett gäng olika orsaker.


/ johannes
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Hej!

Har du använt ett annat forum i bakgrunden hittills? Det finns konverterare för ett gäng forum till phpBB.

Eller har du använt ett helt annat system hittills?

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
johannesF
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2004-09-28 12:01
Svar: 0

.

Inlägg av johannesF »

tjenare Holger, nej - inget annat forum.

Det är en fristående lösning, inte aktuellt att flytta användarna. Jag vill använda phpBB utan att flytta över allt till phpBB.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Hm, det är säkert möjligt att installera phpBB och ändra referenserna till användarnamn och lösenord till din befintliga tabell.

Skall forska lite!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster