Laddningsordningsföljd
Moderator: Moderatorgrupp
Laddningsordningsföljd
Hejsan,
jag har ett antal annonser upp till höger i mitt forum.
Jag skulle vilja att de laddas sist av allt på sidan.
Hur bär jag mig åt?
Hälsningar
Holger
jag har ett antal annonser upp till höger i mitt forum.
Jag skulle vilja att de laddas sist av allt på sidan.
Hur bär jag mig åt?
Hälsningar
Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Laddningsordningsföljd
Lägg koden för dom i sidfoten precis innan </body>

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Re: Laddningsordningsföljd
Hehehehe, jooo, men de ska ju visas där de är nu ... inte längst ner!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Laddningsordningsföljd
Du kan ju positionera dom var du vill oavsett var koden ligger.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Re: Laddningsordningsföljd
Lägg koden för annonserna i en <div>...</div> och sedan placerar du denna med hjälp av CSS på den position som det ligger på idag.
/marcus
/marcus
Re: Laddningsordningsföljd
Du kan också skapa en div där annonserna ska vara och så ger du den divven ett unikt id (namn). Sen precis före </body> lägger du en snutt JavaScript som skriver in reklamkoden i den divven.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Re: Laddningsordningsföljd
Jo, men då visas den inte för användare som har js blockerat 
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Re: Laddningsordningsföljd
Mycket reklam använder ändå JavaScript och visas i så fall inte. Men man kan ju kolla och visa den tidigare för dom som har det avstängt. Ex Google-Adsense använder ju JavaScript

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Re: Laddningsordningsföljd
OpenX som jag använder lägger till ett noscript.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Laddningsordningsföljd
som holger skriver så kan js bara köras om man tillåter det, men man kan gå runt det med noscript, men det kräver fortfarande css positionering 
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst



