Automatiska uppdateringen funkar inte

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
jnse
Medlem
Medlem
Svar: 0

Automatiska uppdateringen funkar inte

Inlägg av jnse »

Automatiska uppdateringen funkar inte, iaf inte om man vill att alla moddar ska funkar efteråt.
Iaf en mod och några ändringar jag själv gjort, slutade funka efteråt.
Det var två filer (functions.php och view_body.html) som den inte kunde sammanfoga ändringar i.

Det är iaf vad jag märkt hittills, uppdaterade för ~30 min sen :D
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Automatiska uppdateringen funkar inte

Inlägg av Kjell »

Jag kan bara rekommendera att editera dom filerna manuellt, jag själv kör inte automatisk uppdatering på moddade forum på grund av att jag tycker om att ha 100% kontroll, medan andra tycker att det fungerar.

Automatisk uppdatering bygger på sök och ersätt, många gånger så hittar dom inte det dom söker efter då man redan har ändrat den strängen.
Det andra som talar emot att göra så är att man kör mot ett "live" forum, går det fel så stannar forumet helt och det är ingen bra reklam.
OBS, jag skriver nu bara om moddade forum, utan några förändringar så fungerar det smärtfritt.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Automatiska uppdateringen funkar inte

Inlägg av copy112 »

Mak kan skriva över de filer som inte fungerade och modda om dom ifall man vill. (skriva över med de nya phpbb 3.0.3 filerna)
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Skriv svar