JAg skulle behöva ha hjälp med att få cron att funka
jag får IE att starta när jag vill men när den har gått in på cron adressen så vill jag att IE stängs ner
annars så kommer man ha ganska många fönster efter någon vecka
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Ping är väl det som är vanligast. Finns på win. Om du har php, så ett enkelt skript som hämtar en liten textfil om servern inte vill svara på ping. Det skriptet går säkert att göra i asp också. Då kan du få med svarstider.
Sen finns det flera tjänster på internet som kan kolla om sidan finns uppe, både gratis och betaltjänster.
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/