Reklamfritt!

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Scolopax
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-01-21 03:35
Svar: 0

Reklamfritt!

Inlägg av Scolopax »

Hej, jag må vara dum men nu har jag bråkat med php hela kvällen och natten! Jag har ett registrerat forum (http://perdix.forumportal.se/forum/) där jag nu har betalat för att få "reklamfritt", men lika förbannat så är reklamen kvar!!! Vad gör jag för fel? Detta forum kommer att få ganska mycket uppmärksamhet så jag vill igång nu!'

Please help me!
Mike
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 2007-01-03 15:21
Svar: 0
Ort: Malmö/lund

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Naturen »

Jag tycker att du ska ta kontakt för de du har bettalt till.. det är deras ansvar att se till att det blir reklamfritt om du har bettalt.
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Marcus »

När registrerade du och när betalade du?

Igår? Kanske någon som aktiv måste göra jobbet, och de kanske inte bemannar en söndag eller natten mot måndag.

Är det orsaken så vänta ett tag in på måndagen.

/marcus

Btw: Det är inte phpBB3. Flyttar... frågan handlar inte ens om phpBB2, utan om reklamborttagning... "Allmän diskussion" får det bli.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
webkbt
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-01-22 11:19
Svar: 0

Re: Reklamfritt!

Inlägg av webkbt »

Samma här. Har bet. 300:- för reklamfritt men inget har hänt. Det har gått ca 1 vecka och betalningen är regad och klar. Hittar inte heller något nummer att ringa. Är antagligen också dum och heter pigge piggsvin, vad vet jag. Mitt största problem är att det visas reklam för konkurerande företag på mitt forum vilket är alldeles uppåt väggarna...
Tips om vart man kan vända sig med klagomål emottages tacksamt.
//N
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Marcus »

Hmmm... har ni båda två "egetforum.se" som leverantör.

Har ni fått en bekräftelse från PayNova?

PayNova kanske kan hjälpa er att frysa utbetalningen, om nu inte Egetforum.se levererar det som ni beställt.

Men det kan också vara en tillfällighet, något har hänt och den som ska "trycka på knappen" inte hunnit ännu...

Egetforum.se är ett eget företag (?) och tycker dock att det fattas rätt mycket upplysningar om detta företag.
T.ex. så skriver de:
Genom att betala 1,50 (3 kr tidigare) kr inkl. moms
Men jag hittar inte någonstans vad de har för Org.nr./Moms.nr. Vidare har de inte uppgivit att de ha F-skattsedel.
Tjänster som köps av företag utan F-skattsedel medför att kunden ska inbetala arbetsgivaravgifter... ca. 50% av
köpeskillingen.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Peetra »

Varför klagar ni här och inte på egetforums support?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Kjell »

När man diskuterar allmänt, då kan man ta upp frustrationen också, så jag tycker det är rätt att man ställer frågor här som berör andra sidor/tjänster. Som i det här fallet så är det mycket bra att ta upp reklamfrågan , eftersom det är saker som inte går ihop med vad lagen säger.
Alla behöver inte tycka lika som tur är, då blir det en monolog om alla skulle tycka lika :)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Svar: 0
Kontakt:

Re: Reklamfritt!

Inlägg av egetforum.se »

Visserligen är tråden gammal men jag önskar ändå svara på inläggen, vi har inte några inlägg på vårt support forum på http://support.egetforum.se/ där vi inte har ordnat eller löst reklamborttagningsfrågor, om något gått fel i reklamborttagning så är det klart att vi omedelbart tar bort reklamen. EgetForum drivs att Web 2.0 AB med organisationsnummer: 556741-8990 och har f-skattesedel. Denna information finns även numera på vår hemsida www.egetforum.se
Administratör för EgetForum.se
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Marcus »

egetforum.se skrev:Denna information finns även numera på vår hemsida http://www.egetforum.se
Men när tråden var "aktuell" så var inte den informationen på plats, och då det är en företagares skyldighet att upplysa om att man har en F-skattsedel så kunde man ju undra.

Hur som helst, så försöker vi här på phpBB Sverige så långt det är möjligt hänvisa dem som "klagar" på era tjänster att inte ta ut sina "krafter" här och på oss, utan få dem att kontakta er. Även om vi vill hjälpa så kanske inte våra försök riktigt fungerar och då blir det helt plötsligt vi som "inte kan vårt jobb". ;-)

Tack till "egetforum.se" för ett klargörande i frågan!

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Kjell »

Jag är fortfarande inte nöjd!
Om man nu ska tala om för alla att man är bäst på phpBB och kan ge support, då borde supportforumet för phpBB3 fungera, vilket jag ser att den inte gör (och på lång tid), pekar på "phpbb3.se/board/update/database_update.php" på hemsidan för "phpbb3.se - Svensk Support för phpbb!"
Varför jag skriver det här är på grund av att det är skitdålig reklam för phpBB, när själva forumet phpBB är superbra! och har inte sett någon vettig support på det forumet förut från er.
(Ja, sådant kan jag bli ¤%"# på!)
Jag personligen tycker att ni ska lägga ner den allmänna supporten för phpBB, när ni inte klarar av den biten.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Svar: 0
Kontakt:

Re: Reklamfritt!

Inlägg av egetforum.se »

Kjell, vi har inte givit allmän support på phpbb sedan rätt länge på http://www.phpbb3.se
Tanken med http://www.phpbb3.se var att skapa en gemensam samlingplats för support för alla typer av phpbb installationer, i många fall kommer medlemmar från oss och forum24 hit, och eftersom www.phpbb-se.com inte är insatta i dessa plattformar för phpbb och ofta inte har något svar på vissa frågor så tyckte vi detta var en bra idé. En bättre idé skulle vara isf att EgetForum och Forum24 fick en egen sektion här på www.phpbb-se.com dit ni kan slussa inläggen till.
Administratör för EgetForum.se
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Marcus »

Hmmm... du har PM.

Kort och gott, varför duger det inte att vi skickar era kunder till er med problem rörande era tjänster?

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Peetra »

På finska supporten har gratisforum egna kategorier, det fungerar ganska varierande bra. Det leder dock till en del felpostningar, eftersom phpBB i sig själv ÄR gratis. Många av tjänsterna har inte egen support och bara en av hela världens gratisforumtjänster har eget supportforum på finska, så där behövs det inte. Jag tycker mig inte ha hittat någon svensk gratisforumtjänst som inte skulle ha egen support, så jag vet inte om behovet är så stort här. Det viktiga skulle vara att alla som erbjuder gratisforum klart och tydligt hade länkar för sina admin-kunder till sin egen support. (hostar småförsynt)

Peetra.
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Svar: 0
Kontakt:

Re: Reklamfritt!

Inlägg av egetforum.se »

marcus skrev:Hmmm... du har PM.
Kort och gott, varför duger det inte att vi skickar era kunder till er med problem rörande era tjänster?
/marcus
Tack för pm:et! Jo, jag håller med dig, det fungerar utmärkt om ni hänvisar till vårt support forum, vad jag skrev var mest ett svar på Kjells påhopp angående vårt försök att erbjuda allmän support på phpbb3.se, något vi inte har gjort på länge, oavsett om försöket var fel eller inte.
Peetra skrev: (hostar småförsynt)
Jo, detta är något som vi definitivt kommer att förbättra att ge länk och att göra hänsvisningar till vårt eget support forum till alla som har ett forum på EgetForum.se så fort vi bara hinner.
Administratör för EgetForum.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Reklamfritt!

Inlägg av Kjell »

egetforum.se skrev: något vi inte har gjort på länge, oavsett om försöket var fel eller inte..
Något inte jag förstår är då länknamnet "phpbb3.se - Svensk Support för phpbb!" skulle det inte vara bättre med "phpBB3 Support för Egetforum" eller "Support forum för Egetforum", då blir risken mindre för missförstånd. Håller du inte med om det?
egetforum.se skrev:
vad jag skrev var mest ett svar på Kjells påhopp angående vårt försök att erbjuda allmän support på phpbb3.se, något vi inte har gjort på länge, oavsett om försöket var fel eller inte.
Vill inte kalla det för påhopp, snarare påstående, för ni har haft det och påvisar att ni har det på eran egen portal, skillnaden hade varit om ni inte hade det. Som jag skrev förut så blir det ingen bra reklam för phpBB om personer tror att det är dit man ska vända sig. Har själv betalsupport, men försöker så noggrant jag kan tala om att det INTE gäller gratissupport och jag länkar hit och ni skulle kunna göra samma sak när det gäller frågor utanför ert område.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst