Sida 1 av 1
Gästbok
Postat: 2006-12-18 16:15
av Znocko
Hej på er.
Jag har precis installerat en gästbok, denna
MOD Description: guestbook for phpbb2
MOD Version: 2.2.0
MOD Compatibility: 2.0.19
Jag får ett meddelande om "spaming attemt" när jag ska lägga in inlägg.
Är det någon som vet vad som kan vara fel?
Jag har den nyaste phpbb2 på en apache server
EDIT: Jag glömde att det kanske är bra med en länk också
Gästbok
/Anders
Postat: 2006-12-18 17:14
av PazZze
har du en länk till vart du laddade ner gästboken?
känns som om det är ett värde i någon fil som borde ändras (typ hur länge det får gå mellan 2 inläggsförsök)
Postat: 2006-12-18 17:22
av Znocko
Postat: 2006-12-18 17:57
av PazZze
har du kör installationen till databasen? känns lite som om du saknar den..
dvs köra dessa kommandon i tex phpmyadmin:
Kod: Markera allt
CREATE TABLE phpbb_guestbook (
nick varchar(25) NOT NULL default '',
data_ora int(11) NOT NULL default '0',
email varchar(255) default NULL,
sito varchar(100) default NULL,
comento text,
bbcode_uid varchar(10) default NULL,
ipi varchar(8) NOT NULL default '',
agent varchar(255) NOT NULL default '',
user_id mediumint(8) NOT NULL default '0',
hide tinyint(1) default '0',
id mediumint(8) unsigned NOT NULL auto_increment,
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;
CREATE TABLE phpbb_guest_config (
config_name varchar(255) NOT NULL default '',
config_value varchar(255) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (config_name)
) TYPE=MyISAM;
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('maxlenght_posts', '500');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('posts_per_page', '15');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('hide_posts', '0');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('smilies_column', '6');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('smilies_row', '3');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('no_only_smilies', '1');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('no_only_quote', '1');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('word_wrap', '1');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('flood_interval', '20');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('contatore', '0');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('word_wrap_length', '32');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('session_posting', '60');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('password', '12345');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('permit_mod', '0');
INSERT INTO phpbb_guest_config VALUES ('version', '2.2.0');
Postat: 2006-12-18 19:07
av Znocko
Jag har kollat igenom databasen och allt som du kom med är med i basen. Tyvärr
Jag ska testa att fixa en ny installation och en ny databas får jag se.
/Anders
Postat: 2006-12-18 19:13
av Kjell
Jag har samma gästbok, och det stämmer att det är tiden som avgör, har för mig att du 60sek på dig att skriva klart ett medelande, jag ändrade min, för att Olga 90 år ska hinna med också

Tror att det var den här "session_posting', '60"
Postat: 2006-12-18 20:31
av Znocko
Jag kan inte ändra denna rad:
"Time available to insert a new message: (in seconds)"
Det har säkert nått med det att göra.
Det sparar inte värdet som jag skriver in i rutan till höger.
En fråga till.... Spelar det någon roll om man har både Swe och Eng installerade?
/Anders
Postat: 2006-12-18 22:33
av Kjell
Znocko skrev:Jag kan inte ändra denna rad:
"Time available to insert a new message: (in seconds)"
Det har säkert nått med det att göra.
Det sparar inte värdet som jag skriver in i rutan till höger.
En fråga till.... Spelar det någon roll om man har både Swe och Eng installerade?
/Anders
Jag har flera spåk på minna datorer och det funkar, men kan det inte vara så att du saknar en tabbel i databasen..?....., kolla om alla tabeller är med manuelt.
Postat: 2006-12-19 08:52
av Znocko
Jag vill bara säga ett STORT TACK för alla synpunkter, nu funkar det.
Vill bara säga att jag var tvungen att köra guestdb_update.php också innan det började funka.
Tack igen för snabba svar.
/Anders