fel vid inloggning

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Jerpa
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

fel vid inloggning

Inlägg av Jerpa »

Vet att jag har läst om det flera gånger men nu hittar jag det bara inte.

Det är så att när jag skapat en ny användare och ska logga in blir sidan bara vit.

Adressen är rätt i ACP, har dubbelkollat.

Vet inte om detta blev efter att jag fixade visuell bekräftelse.

Ser 'ven nu att i ACPn så fattas det tre rader med infotext.
Under "Tid mellan inlägg " är det tre tomma.
Vad ska det stå där?
caras
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av caras »

ditt inlägg är lite förvirrande tycker jag.. men istället för att svara på din fråga så tycker jag att du ska söka svar i tidigare inlägg som gjorts om "log-in problem".. kolla/sök inlägg under support kategorin
Jerpa
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Jerpa »

eftersom jag inte hittade det har jag även sökt, visste dock inte vad jag skulle söka på. Provade igår det mesta och ändå har jag sett flera sådana inlägg förut. Men tack för vad jag skulle söka på.

Det jag ville få fram var att när, (nu provade jag att göra ett nytt konto), man skapar ett nytt konto och ska logga in så blir det bara vitt och man kommer till http://www.domän.se/forum/login.php.

Jag aktiverar mig genom mailet jag får, aktiverar kontot men det blir inte aktivt.
Går jag in som Admin och ploppar i att den "nya" medlemmen ska vara aktiv kan jag logga in med denne.
Varför fungerar det inte med aktiveringsmailet man får.

Men ska leta vidare här.
caras
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av caras »

1. har du nyligen uppdaterat login.php, usercp_register.php eller login_body.tpl ? t ex uppdaterat till 2.0.21 ?

2. är det bara du som har login problem eller även andra användare ?

3. är du säker på att du har rätt inställningar i ACP konfig, server namn (url) och cookie domän (url) ? Cookies enabled eller disabled ?
Skriv svar