dum fråga men... har du kört "cal_install.php" så att din databas uppdateras?
logga in på ditt forum och kör uppdateringen i webbfönstret
alltså i ditt fall knappa in http://www.spidey.se/spidiskussion/cal_install.php i samma webbfönster där du är inloggad som admin i ditt forum i address fältet. när du gjort det så fixar ditt forum uppdateringarna till din databas automatiskt och du får meddelande om att och vilka uppdateringar som gjorts.
om allt ser bra ut ska du därefter radera cal_install.php från din sida (FTP).
håll fingrarna borta från myadmin databasen om du inte är van med vad du kan och ska göra där... knappra o mixtra inte så mycket, följ istället anvisningar som följer med diverse MODdar till punkt och pricka
Men när jag kör cal_install.php får jag ett nytt felmeddelande:
Warning: main(./language/lang_english/lang_main.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/spideys/public_html/spidiskussion/cal_install.php on line 78
Warning: main(): Failed opening './language/lang_english/lang_main.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/spideys/public_html/spidiskussion/cal_install.php on line 78
Warning: main(./language/lang_english/lang_admin.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/spideys/public_html/spidiskussion/cal_install.php on line 79
Warning: main(): Failed opening './language/lang_english/lang_admin.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/spideys/public_html/spidiskussion/cal_install.php on line 79
Warning: main(./language/lang_english/lang_calendar.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/spideys/public_html/spidiskussion/cal_install.php on line 80
Warning: main(): Failed opening './language/lang_english/lang_calendar.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/spideys/public_html/spidiskussion/cal_install.php on line 80
Template->make_filename(): Error - file cal_install.tpl does not exist
Nej, isåfall har jag skapat nya tabeller och frågor.
Jag tog ju bort tabellerna "calender" och någon annan som hette "cal_config" från phpmyadmin, kan det vara någonting med det?
Tack tack tack, jag installerade om modden och gjorde som du sa och nu funkar det precis som det ska!
Hur ska jag kunna tacka dig...!
Nu återtår bara en liten sak, på administrationspanelen har jag ju nu en ny "kategori", kalender, och under den så står det:
Kalenderkonfiguration
Group Permissions
User Permissions
Pedantisk som jag är så skulle jag ju vilja ändra de två sista till svenska, Grupprättigheter och Användarrättigheter. Går det? Var ska jag isåfall ändra det?
Spidey skrev:Nu återtår bara en liten sak, på administrationspanelen har jag ju nu en ny "kategori", kalender, och under den så står det:
Kalenderkonfiguration
Group Permissions
User Permissions
Pedantisk som jag är så skulle jag ju vilja ändra de två sista till svenska, Grupprättigheter och Användarrättigheter. Går det? Var ska jag isåfall ändra det?
Du fick ju språkfiler med modden.
language/lang_english/lang_calendar.php
mfl
Dessa måste du översätta till svenska och ladda upp till mappen lang_swedish