Efter att jag varit registrerad under en kort tid här i forumet i våras, blev jag av olika anledningar bannad som användare. Även IP-adressen som jag skrev ifrån bannades.
Kan tillägga att den IP-adressen tillhör en stor IT-koncern där jag är anställd bland 100-tals i Sverige och 1000-tals internationellt, som surfar via en och samma IP-adress varje dag - men det visste nog inte personen som blockade.
Det kändes jättetrisst och jag blev upprörd eftersom jag tyckte att anledningarna var väldigt vaga. Men har man blivit avstängd från ett forum så finns det ingen mening med att uppträda otrevligt, tjata på administratören eller försöka med andra påtryckningar för att bli insläppt igen, utan man får se det som ett straff man tar oavsett om man vill eller inte och om man tycker det är bra eller inte.
Så gjorde jag, jag lät bli att registrera mig och så vidare i förhoppningen att när jag kom tillbaka (dvs nu!) så ska jag ha bibehållen trovärdighet och värdighet. Det enda jag gjorde var att e-postade forumets officiella e-postadress ett par gånger efter några månader som bannd, men utan något svar. Antar att e-postadressen inte läses av särskilt ofta, för jag skrev både trevligt och ödmjukt.
I alla fall, eftersom jag inte fått något svar där och det nu dröjt många månader, känner jag att jag får ta risken att testa att registrera mig här och se vad som händer...
Förhoppningsvis får jag "en ny chans" i administratörernas ögon. Jag tror och hoppas jag att administratörerna och moderatorerna här är så pass hederliga att det låter mig vara här nu, efter all tid som gått (ni kopplar sannolikt min identitet när ni ser min e-postadress, men jag skriver inte ut någon URL här, eftersom det var av den anledningen ni tyckte att jag skulle bannas).