Har laddat ner senaste versionen och installationen gick bra. Vi ska testa om denna form är användbar som intern kommunikation i en förening. Därför skulle jag vilja att när någon besöker forumet och inte är medlem, att själva forumet, katgorier och tådar inte ska vara synligt förrän man blivit medlem och loggat in. Äre medlem i ett annat liknande forum och där måste man vara inloggad för att kunna se och läsa i kategorier.
Jag hittar inte någonstan i administrationsdelen någon inställning för detta.
Någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand.
Forums synlighet
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
-
- Ny medlem
Forums synlighet
Forumet och dess kategorier syns för en gäst som det är just nu.
phpBBs kategoribehörighet kan vara lite lurigt i början innan man har vant sig, så om du följer bilden som bifogats här så blir det nog enklare.
Det du behöver justera är behörigheten för Gäster just nu. Så om du går in i ACP > Kategorier > Kategoribehörigheter och väljer Gäster och klickar på Redigera behörighet.
Där vill du helt enkelt välja Ingen åtkomst.
På så vis så kommer ingen gäst att kunna läsa forumet utan måste bli medlem först.
- Sinom
Gå till hela inläggetphpBBs kategoribehörighet kan vara lite lurigt i början innan man har vant sig, så om du följer bilden som bifogats här så blir det nog enklare.
Det du behöver justera är behörigheten för Gäster just nu. Så om du går in i ACP > Kategorier > Kategoribehörigheter och väljer Gäster och klickar på Redigera behörighet.
På så vis så kommer ingen gäst att kunna läsa forumet utan måste bli medlem först.
- Sinom
Re: Forums synlighet
Hej IngvarEdin,
Absolut, antingen länka till ert forum här eller skicka i PM så kikar jag över forumet.
- Sinom
Absolut, antingen länka till ert forum här eller skicka i PM så kikar jag över forumet.
- Sinom
-
- Ny medlem
Tack för snabbt svar. Här länk till forumet som ska utvecklas med kategorier. https://ingvarlusse.se/forum/index.php
Ingvar
Ingvar
Forumet och dess kategorier syns för en gäst som det är just nu.
phpBBs kategoribehörighet kan vara lite lurigt i början innan man har vant sig, så om du följer bilden som bifogats här så blir det nog enklare.
- Sinom
- Sinom
- Bilagor
-
- gaster.png (87.98 KiB) Visad 280 gånger
-
- Ny medlem
Fixat!
Tack för hjälpen. Kanske återkommer om det är något jag inte begriper.
Ingvar
Tack för hjälpen. Kanske återkommer om det är något jag inte begriper.
Ingvar