Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Sinom skrev:Ser dina snabblänkar ut så även när du är inloggad?
jessar1994 skrev:Jag lyckades lösa detta genom att ladda ner Board Rules
men Board Rules är inte med i installationen när man sätter upp phpbb forumet (v 3.1.2 )
Stämmer. phpBB levereras alltid så rent som möjligt. Alla tillägg och ändringar måste man ladda ner och installera själv.
Det tillkommer allt fler och fler officiella tillägg, vilket kommer göra utbudet väldigt brett.
Sinom skrev:Den sidan verkar fungera fint nu, det kan ha varit en chache-sak då den behövde skriva om .htaccess
Ser dina snabblänkar ut så även när du är inloggad?
- Sinom
Ja det gjorde den
Något som kanske kan bli en framtidsfunktion är om man har en flik i admin panelen där man väljer vilka tillägg och ändringar som ska laddas ner och installeras.
Jag söker först som en jude innan jag postar men jag söker även under tiden och i detta fallet lyckades jag lösa det med hjälp av gamla trådar från det engelska forumet
Många tillägg ställs till förfogande via github och andra sajter. Det kan inte forumet "veta", så en sådan flik är inte praktikabel.
Men tillägget Upload Extensions är till mycket bra hjälp!