Ändra lite i ucp/register?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
pilsner
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 151
Blev medlem: 2013-07-19 17:42
Svar: 0

Ändra lite i ucp/register?

Inlägg av pilsner »

En vän provade att registrera sig idag på en sida jag håller på med och fann något irriterande.
Han fyllde i sina uppgifter och valde språk då laddade sidan om sig och han var tvungen att skriva i allt på nytt igen.
Jag personligen tycker att man borde kunna flytta på S_LANG_O.S.V till under ERROR som ni ser under här i koden, kan man göra det så enkelt?

Kod: Markera allt

			'ERROR'				=> (sizeof($error)) ? implode('<br />', $error) : '',
			'S_LANG_OPTIONS'	=> language_select($data['lang']),
                                                'USERNAME'			=> $data['username'],
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Ändra lite i ucp/register?

Inlägg av Sinom »

Nej, du är i .php-filen och ändrar.

Öppna ucp_register.html

Hitta:

Kod: Markera allt

	<dl>
		<dt><label for="lang">{L_LANGUAGE}:</label></dt>
		<dd><select name="lang" id="lang" onchange="change_language(this.value); return false;" tabindex="6" title="{L_LANGUAGE}">{S_LANG_OPTIONS}</select></dd>
	</dl>
Flytta den till över användarnamnet.

- Sinom
Bild
pilsner
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 151
Blev medlem: 2013-07-19 17:42
Svar: 0

Re: Ändra lite i ucp/register?

Inlägg av pilsner »

Ja självklart var det i .html filerna jag skulle ändra. Det säger sig själv ju om jag hade tänkt till lite.

Tack nu är det löst :)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster