HACKAT FORUM?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
poksyl
Medlem
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 2012-10-01 22:01
Svar: 0

HACKAT FORUM?

Inlägg av poksyl »

Har gjort ett forum som startades upp i november. Har tagit paus under helgerna och inte varit inne själv. Jag är enda administratör. När jag nu skulle gå in för att ställa in nytt spamskydd med fråga och svar(Har haft mer o mer spamregistreringar)så tar forumet evigheter att ladda in. När jag väl är inne så är färgen borta, texten förskjuten och bilder i loggan borta. Fattar inte vad som hänt och kan för lite för att lista ut det.
Någon som kan ge tips. Kolla gärna in http://www.laserbehandling.info/phpBB3/ Man kommer då direkt till forumet. Jag har www.laserbehandling.info som landningssida och den laddas ner otroligt långsamt trots att det är en mycket enkel xhtml sida som borde laddas upp mycket snabbt. Något verkar ha hänt redan med den sidan, men där är färger mm helt ok.

Kan nån ha hackat sig in och ställt till något? Lite jobbigt om så är fallet, men kanske lika jobbigt om detta kan hända av sig själv.

Hjälp behövs! I nödfall kan jag eventuellt anlita nån kunnig person som medadministratör för att hjälpa till med den här typen av problem. Normala frågor klarar jag till nöds själv

mvh PO Sylwan
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: HACKAT FORUM?

Inlägg av Sinom »

Att färgerna samt logon inte visades som de brukar kan bero på laddningstiden.

Både phpBB samt din vanliga sida laddar väldigt långsamt.

Annars ser phpBB ut precis som vanligt.

Har du kollat med ditt webbhotell ang. laddningstiderna?

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: HACKAT FORUM?

Inlägg av Holger »

Tycker det laddas normalt och allt ser bra ut.
Töm din webbläsares cache och cookies och prova att ladda om sidan.

Vad har du för webbhotell?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst