Bevakning av kategori

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
merinoexperten
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-10-31 17:00
Svar: 0

Bevakning av kategori

Inlägg av merinoexperten »

Hej
Jag får inte mitt forum att fungera gällande bevakning av kategorier. Eftersom jag till en början antagligen kommer att ha lite trafik på mitt forum så behöver jag bevaka mina kategorier. Jag läser i FAQ att man kan slå på bevakning på kategori men jag kan inte hitta var.

Kolla in www.merinoexperten.se/forum

Mvh
Peter Manhof
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Bevakning av kategori

Inlägg av Sinom »

Hej Peter!

I början är det bra att ha automatisk bevakning utav varje tråd man skriver i, detta ställer man in i UCP > Inställningar > Ändra postningsstandarder > Meddela mig vid svar som standard

Det finns en MOD som hjälper till med att bevaka forumet åt dina användare - https://www.phpbb.com/customise/db/mod/board_watch/
Med denna kan man ställa in så att man bevakar en hel kategori, varje inlägg man är med i, eller hela forumet.

Den MODen går bra att installera med AutoMOD.

- Sinom
Bild
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-07-15 07:56
Svar: 0

Re: Bevakning av kategori

Inlägg av Slacker »

Gå till sidan för en forumkategori.
Längst ner på sidan i det blå fältet finns Bevaka denna kategori, som du kan klicka på och då får du bevakning av just den kategorin.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster