Ändra rubrik i omröstningar

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Titti
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2010-11-20 12:31
Svar: 0

Ändra rubrik i omröstningar

Inlägg av Titti »

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.8
Vad har du för adress till ditt forum?: http://www.aspergerforum.se
Vad använder du för webhotell?: Teknikbyrån
Hur installerade du ditt forum?: Vi använde oss, såvitt jag vet, av nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Konvertering från phpBB2
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja, det är bara moderatorer/admins som har problemet
Har du några MODs installerade?: mChat
Vilka stilar har du installerade?: prosilver, afterburner
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: svenska
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP men inte phpBB
När började ditt problem?: Efter konverteringen från phpBB2 för ett halvår sedan, mycket var nytt för oss men det mesta börjar vi komma underfund med nu
Vänligen beskriv ditt problem.: En del omröstningar från tiden med phpBB2 ser konstiga ut i rubriken numera. Det är främst specialtecken som krånglar, tex blir omröstningsrubriken Vilken "social stil" har du? numera Vilken "social stil" har du? när det står i rubriken till en omröstning, som inleder en tråd, i det här fallet http://www.aspergerforum.se/post18016.html#p18016 Om jag försöker ändra detta måste jag ändra inlägget och skapa en ny omröstning, varvid det gamla resultatet försvinner. Jag har försökt att (i en dold trådkopia) tillåta att man röstar flera gånger för att manuellt kunna återställa resultatet men det går inte. Att ens tillfälligt tillåta röstning på flera röstningsalternativ hjälper inte heller för det finns fler gamla avgivna röster än röstningsalternativ. Jag kan naturligtvis ändra omröstningen så att rubriken blir korrekt och sedan skapa ett hundratal testanvändare för att låta dessa rösta varsin gång och på det viset manipulera resultatet så att det blir korrekt men det är en besvärlig omväg att gå. Det händer även att olika omröstningsalternativ drabbas av samma problem. Även i andra sammanhang händer det att det dyker upp problem med specialtecken i trådrubriker från phpBB2 men dem går enkelt att ändra manuellt.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster