Advertisement Management

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Bert
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2011-08-24 08:15
Svar: 0

Advertisement Management

Inlägg av Bert »

Advertisement Management Version: 1.0.12 fungerar men när man ska redigera en annons så blir den nedre delen av sidan en länk till http://us2.php.net/manual/en/function.strtotime.php Markerat område länkar dit.
Bilagor
Untitled-2 copy.jpg
Untitled-2 copy.jpg (201.58 KiB) Visad 3302 gånger
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Advertisement Management

Inlägg av Peetra »

Det är fel i den svenska språkfilen. Av någon orsak, jag tror det var nåt missförstånd, har jag fått cred för den, men den innehåller sådant, som jag inte känner igen som mitt sätt att hantera språkfiler.

Hursomhelst, så hamnar jag att skicka in en fix åt lithiumstudio, det där var enligt mig inte enda felet i filen och den innehåller mitt namn, så jag har liksom inget val... Jag kommer även att posta nästa version i http://www.phpbb-se.com/forum/viewforum.php?f=22

Tillsvidare kan du fixa din kopia till en mer fungerande version genom att öppna <forumroot>/language/sv/mods/ads.php Ta bort allt i filen och ersätt med understående:

Kod: Markera allt

<?php
/**
*
* mods_ads.php [Swedish]
*
* @package language
* @version $Id: $
* @copyright (c) 2010 phpBB Group
* @author 2011 - Peetra
* @license http://opensource.org/licenses/gpl-license.php GNU Public License
*
*/

/**
* DO NOT CHANGE
*/
if (!defined('IN_PHPBB'))
{
	exit;
}

if (empty($lang) || !is_array($lang))
{
	$lang = array();
}

// DEVELOPERS PLEASE NOTE
//
// All language files should use UTF-8 as their encoding and the files must not contain a BOM.
//
// Placeholders can now contain order information, e.g. instead of
// 'Page %s of %s' you can (and should) write 'Page %1$s of %2$s', this allows
// translators to re-order the output of data while ensuring it remains correct
//
// You do not need this where single placeholders are used, e.g. 'Message %d' is fine
// equally where a string contains only two placeholders which are used to wrap text
// in a url you again do not need to specify an order e.g., 'Click %sHERE%s' is fine

$lang = array_merge($lang, array(
	'ADVERTISEMENT_MANAGEMENT_CREDITS'	=> 'Reklamhanteringen sköts med <a href="http://www.lithiumstudios.org/">Advertisement Management</a>.',
	'MY_ADS'	=> 'Mina annonser',
	'ABOVE_FOOTER'	=> 'Ovanför Footer',
	'ABOVE_HEADER'	=> 'Ovanför Header',
	'ABOVE_POSTS'	=> 'Ovanför inlägg',
	'AFTER_EVERY_POST'	=> 'Efter alla inlägg förutom huvudinlägget',
	'AFTER_FIRST_POST'	=> 'Efter huvudinlägget',
	'BELOW_FOOTER'	=> 'Under Footer',
	'BELOW_HEADER'	=> 'Under Header',
	'BELOW_POSTS'	=> 'Under inlägg',
	'0_OR_NA'	=> '0 eller N/A',
	'ACP_ADVERTISEMENT_MANAGEMENT_EXPLAIN'	=> 'Här kan du redigera inställningarna för Adveritsment Management. Som exempelvis att; Lägga till, ta bort eller Redigera Position, och Lägg till, ta bort och redigera annonser.',
	'ACP_ADVERTISEMENT_MANAGEMENT_SETTINGS'	=> 'Advertisement Management, Inställningsmenyn',
	'ADS_ACCURATE_VIEWS'	=> 'Exakt visningsantal',
	'ADS_ACCURATE_VIEWS_EXPLAIN'	=> 'Räknar antalet visade reklam mycket mer exakt, men ökar belastningen på servern.',
	'ADS_COUNT_CLICKS'	=> 'Räkna antal klick',
	'ADS_COUNT_CLICKS_EXPLAIN'	=> 'Om nej, så kommer antal klick på reklamen inte att räknas. (mindre belastning på servern)',
	'ADS_COUNT_VIEWS'	=> 'Räkna antal visningar',
	'ADS_COUNT_VIEWS_EXPLAIN'	=> 'Om nej, så kommer annonsvisningar inte att räknas. (mindre belastning på servern)',
	'AD_CREATED'	=> 'Annonsen har nu lagts till',
	'ADS_ENABLE'	=> 'Tillåt Reklam',
	'ADS_GROUP'	=> 'Annonsens ägargrupp',
	'ADS_GROUP_EXPLAIN'	=> 'Annonsens ägargrupp kommer att läggas till (Inte nödvändigt. Behövs ifall  du vill lägga till dem i en särskild grupp för att hålla reda på dem).',
	'ADS_RULES_FORUMS'	=> 'Använd forumsreglerna för annonser',
	'ADS_RULES_FORUMS_EXPLAIN'	=> 'Denna funkion kommer låta dig att styra vilka forum varje annons ska visas i.',
	'ADS_RULES_GROUPS'	=> 'Använd gruppregler för annonser',
	'ADS_RULES_GROUPS_EXPLAIN'	=> 'Denna funktion låter dig att styra vilka grupper som får eller inte får se särskilda annonser.',
	'ADS_VERSION'	=> 'Advertisement Management Version',
	'ADVERTISEMENT'	=> 'Annons',
	'ADVERTISEMENT_MANAGEMENT_UPDATE_SUCCESS'	=> 'Inställningarna för Advertisement Management har uppdaterats!',
	'AD_ADD_SUCCESS'	=> 'Annonser har lagts till!',
	'AD_CLICK_LIMIT'	=> 'Antal max klickningar',
	'AD_CLICK_LIMIT_EXPLAIN'	=> 'Annonsen stängs av efter att angivna antal klickningar har nåtts. Sätt detta värde till 0 för att inaktivera detta beteende.',
	'AD_CLICKS'	=> 'Antal klickningar',
	'AD_CLICKS_EXPLAIN'	=> 'Antalet klickningar annonsen har fått (Om tillåtet).',
	'AD_CODE'	=> 'Inbäddning',
	'AD_CODE_EXPLAIN'	=> 'Annonskoden du vill visa klistrar du in här. HTML är tillåtet men inte BBC-koder.<br /> Om du vill använda antal klickningar, använd {COUNT_CLICK} på en plats där onclick-attributet är tillåtet (a-Taggen till exempel). </ strong>',
	'AD_EDIT_SUCCESS'	=> 'Annonsen uppdaterades.',
	'AD_ENABLED'	=> 'Annonser är tillåtna',
	'AD_ENABLED_EXPLAIN'	=> 'Avmarkera om du inte vill att reklamannonserna ska synas.',
	'AD_FORUMS'	=> 'Forumlista',
	'AD_FORUMS_EXPLAIN'	=> 'Markera de forum där du vill att denna annons ska visas. Du kan välja flera forum genom att hålla ned CTRL-tangenten.',
	'AD_GROUPS'	=> 'Grupper',
	'AD_GROUPS_EXPLAIN'	=> 'Välj de grupper som du <strong> inte </strong> vill att denna annons ska visas för. Du kan välja flera grupper genom att hålla CTRL-tangenten medan du väljer flera grupper.',
	'AD_LIST_NOTICE'	=> 'Annonsklickningar kommer endast att vara tillgänglig om du använder {COUNT_CLICK} på en plats som använder onclick-attributet.',
	'AD_MAX_VIEWS'	=> 'Max antal visningar',
	'AD_MAX_VIEWS_EXPLAIN'	=> 'Maxgränsen för visningar innan den här annonsen kommer att försvinna från forumet <strong> 0 för obegränsat </ strong>.',
	'AD_NAME'	=> 'Annonsnamnen',
	'AD_NAME_EXPLAIN'	=> 'Det här är för att du ska hålla reda på dina annonser.',
	'AD_NOT_EXIST'	=> 'Den valda annonsen finns inte.',
	'AD_NOTE'	=> 'Noteringar',
	'AD_NOTE_EXPLAIN'	=> 'Skriv ner noteringar för denna annons om du vill.  Dessa synns endast på Administrationspanelen.',
	'AD_OWNER'	=> 'Annonsägare',
	'AD_OWNER_EXPLAIN'	=> 'Användaren som äger annonsen (Kan se den i deras annonspanel).',
	'AD_POSITIONS'	=> 'Positioner',
	'AD_POSITIONS_EXPLAIN'	=> 'Markera de positioner där annonsen ska synas i.',
	'AD_PRIORITY'	=> 'Prioitet',
	'AD_PRIORITY_EXPLAIN'	=> 'Desto högre nummer den får desto oftare syns annonsen.  till exempel, om en reklam har prio 2 av 2 den visar 2 ggr. som en annons med prio 1 gör, 3 blir 3x synligare, osv.',
	'AD_TIME_END'	=> 'Visa tills',
	'AD_TIME_END_BEFORE_NOW'	=> 'Sluttiden du anger har passerats. Kontrollera att du använder en strtotime-kompatibel datumsystem.',
	'AD_TIME_END_EXPLAIN'	=> 'Ange ett giltigt slutdatum för annonsen. Efter den angivna tiden kommer annonsen att automatiskt försvinna. Observera att forumet använder PHP <a href="http://us2.php.net/manual/en/function.strtotime.php"> strtotime</a>-funktion, så se till att konfigurera det på rätt sätt, annars kommer det inte att ställas in. <br /> <br /> Detta slutdatum är inte synkroniserat med tidszoner och dylikt, så exakta tider behövs  inte. Det rekommenderas att du avrundar cirka 1 dag efter en viss tid. </strong>',
	'AD_VIEW_LIMIT'	=> 'Max antal visningar',
	'AD_VIEW_LIMIT_EXPLAIN'	=> 'Sätt till 0 för obegränsat. annars försvinner annonsen efter att det angivna talet är nådd.',
	'AD_VIEWS'	=> 'Annonsvisningar',
	'AD_VIEWS_EXPLAIN'	=> 'Antalet visningar denna annons har gett.',
	'ALL_FORUMS_EXPLAIN'	=> 'Välj för att visa annonsen i alla forum och sidor.  Observera att om detta inte är ikryssad kommer annonsen inte att visa på icke forumrelaterade sidor (t.ex på FAQ-Sidan).',
	'CREATE_AD'	=> 'Skapa en annons',
	'CREATE_POSITION'	=> 'Skapa en position',
	'COPY'	=> 'Kopiera',
	'DELETE_AD'	=> 'Ta bort annonsen',
	'DELETE_AD_CONFIRM'	=> 'Är du säker på att du vill ta bort annonsen?',
	'DELETE_AD_SUCCESS'	=> 'Annonsen har raderats!',
	'DELETE_POSITION'	=> 'Radera position',
	'DELETE_POSITION_CONFIRM'	=> 'Är du säker på att du vill ta bort denna position?  Om du tar bort en position så kommer alla annonser på den positioner inte längre att visas.',
	'DELETE_POSITION_SUCCESS'	=> 'Positionen har raderats!',
	'FALSE'	=> 'False',
	'NO_ADS_CREATED'	=> 'Inga annonser har skapats',
	'NO_AD_NAME'	=> 'Du måste ge annonsen ett namn',
	'NO_POSITIONS_CREATED'	=> 'Inga positioner har skapats.',
	'POSITION'	=> 'Position',
	'POSITION_CODE'	=> 'Positionskod',
	'POSITION_EDIT_SUCCESS'	=> 'Positionen har ändrats!',
	'POSITION_NAME'	=> 'Positionsnamnet',
	'POSITION_NAME_EXPLAIN'	=> 'Namnet på positionen.',
	'POSITION_NOT_EXIST'	=> 'Den valda positionen finns inte',
	'POSTITION_ADD_SUCCESS'	=> 'Positionen har skapats!',
	'POSTITION_ALREADY_EXIST'	=> 'Det finns redan en position med denna namn!',
	'TRUE'	=> 'Sant',
));

?>
Bert
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2011-08-24 08:15
Svar: 0

Re: Advertisement Management

Inlägg av Bert »

Stort TACK.
Jag lär mig hela tiden något nytt.
jag raderade länken bara som den hänvisade till för detta är inget jag använder.
Tack igen.
Bert
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster