Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Hur gör jag för att deal upp forum i olika delar, som t ex detta forum, som är uppdelat
i flera sektioner, Allmän information, PHPBB3, PHPBB2 och Diskussion?
Mina forum lägger sig bara i en enda lång radda neråt.
Jag har ingen flik "Kategorier". Det är ett problem, haha.
Senast redigerad av Marcus den 2011-05-07 01:17, redigerad totalt 3 gånger.
Anledning:Se ovan (dvs. citera inte i onödan) samt länken på bilden gick inte till något relevant.
Du måste alltid vara inloggad som administratör när du skall in i Administrationspanelen.
Du behöver dock bara verifiera dig första gången du ska in under den sessionen.
Alltså, loggar du in på ditt forum på morgonen så behöver du inte logga in någon mer gång när du ska in i ACP förrän du har loggat ut.
Så funkar inte mitt forum, så fort jag lägger till t ex ett nytt forum och sen klickar
tillbaka så måste jag först logga in på forumet för att klicka kontrollpanelen och sen
logga in en gång till, VARJE gång.
Har också problem med kategorierna.
För tillfället är 4 kategorier fixade med subforum men bara 2 utav dom syns på själva forumet,
börjar bli arg, haha.
Här är en dump från panelen.
Att jämföra med vad som verkligen syns på forumet...