Visa alla inlägg i en tråd utan sidbrytning?

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
frazer23
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Visa alla inlägg i en tråd utan sidbrytning?

Inlägg av frazer23 »

Jag söker en funktion/MOD så att man kan kan visa en diskussionstråd i en lång sida utan att behöva klicka "nästa sida". Känner nån här på forumet till om det finns nån sån MOD? Det verkar inte finnas nån standard-funktionalitet för det vad jag kan hitta.

Se exempel-bilden så förstår du hur jag menar. "view all"-länken är alltså det jag är ute efter. (exempelbilden använder inte phpbb utan nåt annat forum-system)

Bild
Krangusch
Ny medlem
Ny medlem

Re: Visa alla inlägg i en tråd utan sidbrytning?

Inlägg av Krangusch »

Hej!

I administrationspanelen under fliken "inlägg" (där uppe) och länken "inläggsinställningar" (till vänster) kan man ställa in hur många inlägg som skall visas på en sida. (iaf i phpBB3)

/Krangucsh
frazer23
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av frazer23 »

Jo, jag har sett den, och det kan vara ett alternativ i vissa lägen. Fast det vore toppen om man kunde ha t.ex. 20 inlägg till sidbrytning och "view all" för de som verkligen vill få fram hela sidan.

Det finns nån diskussion i "mitt" forum som är uppdelad i 350 sidor, och just den tråden skulle inte funka längre om jag höjde sidbryt-värdet.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det är svårt att äta kakan och att ha den kvar... hur menar du den skulle fungera?
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
frazer23
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av frazer23 »

Normalt skulle forumet alltid följa de normala inställningarna som man gjort. Enda skillanden är att det finns en ny länk att klicka på, dvs "view all". När man klickar på "view all" (se bilden ovan) så visas samtliga inlägg i tråden utan någon sidbrytning.

Detta kan vara väldigt värdefullt t.ex. om jag vill göra egna små sökningar efter ord lokalt i webbläsaren (CTRL-F), eller om jag vill skumma igenom en diskussion och få en snabb "totalöversikt" utan att bläddra.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Jag har i mitt phpBB2-forum en funktion där jag kan visa alla inlägg i en tråd på en enda sida.
Sedan har jag ändrat lite i funktionen, så trådar med mer än ett visst antal sidor, t.ex. 15 sidor, försvinner knappen.

Med detta vill jag bara säga att det säkerligen GÅR, även med phpBB3.
Bilagor
alla_pa_en_sida.jpg
alla_pa_en_sida.jpg (92.79 KiB) Visad 5490 gånger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar