Phpbb i framtiden

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

monkel
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-09-22 22:06
Svar: 0

Phpbb i framtiden

Inlägg av monkel »

Jag hitta inget passande diskussionsrum så jag skriver här. Tänkte höra hur ni ser på framtiden kring phpbb? Kommande version med phpbb3.2, och kanske framför allt planerna att skriva om hela koden från början och göra hela phpbb till en del av ett annat ramverk till phpbb4. Själv tycker jag inte alls om iden, känns som att be om problem när uppdateringarna ska göras från inte mindre än TVÅ olika ställen... det är ju tillräckligt problematiskt som det är just nu när man ska uppdatera.

Förresten, är det inte bra länge sedan nu det kom en ny uppdatering..?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Phpbb i framtiden

Inlägg av Kjell »

Man kan bara "tro" om framtiden ;)
Jag tror inte phpBB ändrar sin ide om att vara ett renodlat forum, dvs andra får bygga in delar så det passar, exempelvis CMS verktyg, portaler etc.
Varför det inte har kommit någon uppgradering ska nog ses som en possessiv sak, det ligger småsaker som kommer med i nästa uppgradering, men inget som är så störande att man måste släpa en ny för det.
Vad som brukar hända är om man finner en bra modd som skulle kunna passa in och höjer nivån på själva forumet så brukar dom bygga in den, senast så var det RSS stödet.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Phpbb i framtiden

Inlägg av Holger »

Jag ser också lite "dystert" på framtiden.
Läste ngnstans att subsilver kommer att slopas med 3.2 (eller vad det blir).
Tycker att prosilver är urbota fult! Dessutom har jag baserat allt på nuvarande subsilver2.
(Och jag skiter fullständigt i att tabeller är en "outdated" teknik. Det är inget argument.)

Tyvärr så var redan phpBB3 i mina ögon ett stort steg i fel riktning vad gäller ACPn och då särskilt behörighetsförvaltningen.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Phpbb i framtiden

Inlägg av Marcus »

Tolkning: All utveckling är av ondo. ;-)

Om Subsilver2 försvinner eller ej, beror mycket på om det finns en opinion för att behålla eller ej.

Men sedan är väl gruppen som leder utvecklingen de som fattar besluten.

Vidare är det inte inget som förhindrar att SubSilver utvecklas vidare av andra än phpBB-gruppen.

OBS!
Ingen på detta forum är medlem i gruppen som leder utveckling, och har någon direkt insyn i vad som händer.
Vi vet lika mycket som alla andra, baserat på information som finns på phpbb.com.

/Marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster