Flytta medlemmar till nya grup automatiskt
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
fotoforalla
- Medlem

Flytta medlemmar till nya grup automatiskt
När nya medlemmar registrerar sig på mitt forum så lägs dom automatiskt till i gruppen "Nya medlemmar". Men jag vill att när en medlem har gjort t.ex. 10 inlägg så ska han/hon flyttas från gruppen "Nya medlemmar" till gruppen "Medlemmar" automatiskt.
Hur gör jag det?
Re: Flytta medlemmar till nya grup automatiskt
Ange 10 i den rutan, klicka på [Skicka] längst ner på sidan. Klart.
-
fotoforalla
- Medlem

Är det någon mer inställning som måste göras för att medlemmen ska läggas till i gruppen "Medlemmar" och inte bara tas bort från gruppen "Nya medlemmar".
Gissning: måste man ställa in på "Ange gruppen Nya medlemmar som standard:" till ja eller nej?
Gruppen man flyttas till är som standard gruppen "Registrerade medlemmar"
-
fotoforalla
- Medlem

Eller är det bara bättre att sätta alternativet: "Ange gruppen Nya medlemmar som standard:" till nej (jag antar att nya medlemmar då lägs till i gruppen "Medlemmar"?) och då strunta i att medlemmarna ska byta grupp.
Jag kan tänka mig att det är att jag har integrerat forumet med Joomla som ställer till det, så därför kan det vara bättre om alla medlemmar (inklusive nya) lägs till i gruppen "Medlemmar".
-
fotoforalla
- Medlem

En fråga till. Här på forumet så finns det några blå "pluppar" som fungerar som en slags ranking, dom visas precis under visningsbilden i ett inlägg (jag antar att det är desto fler inlägg desto fler pluppar).
Hur får jag sådana på mitt forum?
-
fotoforalla
- Medlem

-
fotoforalla
- Medlem

Japp det har jag.Peetra skrev:Har du satt värdet till 0 också? Det verkar krävas.
-
fotoforalla
- Medlem

Vi blir nog tvungna att göra det-Peetra skrev:Kanske vi ska skriva in det i boken "Märkliga notiser om bryggor" då bara?