Uppdatera 3.0.0 till 3.0.4?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Björn
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Uppdatera 3.0.0 till 3.0.4?

Inlägg av Björn »

Hej, äldsta uppgraderingen verkar vara "phpBB 3.0.2 to 3.0.4". Måste jag göra en full installation för att komma ifatt? Min engelska är kass så jag hoppas på lite instruktioner här.
WnXP, phpBB3 - (XAMPP) Apache/2.2.3 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8d mod_autoindex_color PHP/5.2.0
IRC: irc.frenode.net /join #phpbb-se - Skype namn/ID: sm6gqw
Guldforum
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Uppdatera 3.0.0 till 3.0.4?

Inlägg av tumba25 »

Om du har ett omodifierat forum kan du kopiera över dom nya filerna utom config.php och köra <forum-root>/install/database_update.php oavsett vilken version av phpBB 3.0.x du har. Inte säker på RC-versionerna, men har för mig att dom också ska fungera.

Glöm inte att ta backup först.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Björn
Gammal medlem
Gammal medlem

Re: Uppdatera 3.0.0 till 3.0.4?

Inlägg av Björn »

Tack, har nog bara 3-4 MOD installerat och minns bara att dessa är uppsatta i config.php. Var ett år sedan jag installerade och donade med det hela. Allt har ju bara funkat, problemlöst. Får vara mera aktiv så jag hänger med på uppgraderingarna i fortsättningen. Ja, backup är gjort. Så då kör jag :-)
WnXP, phpBB3 - (XAMPP) Apache/2.2.3 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8d mod_autoindex_color PHP/5.2.0
IRC: irc.frenode.net /join #phpbb-se - Skype namn/ID: sm6gqw
Guldforum
Skriv svar