Kilojakten.se för oss kilojägare!!

Här kan du visa ditt phpBB-forum. Du får enbart skapa ett ämne om ditt forum. Kommentarer om ev uppdateringar måste göras som svar på ditt ämne.

Moderator: Moderatorgrupp

kilojägaren
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2009-01-20 22:52
Svar: 0

Kilojakten.se för oss kilojägare!!

Inlägg av kilojägaren »

Här är mitt lilla forum som jag skapat först och främst för att jag själv behöver gå ner i vikt. Men samtidigt låta oss alla kämpa tillsammans för att nå våra mål, med tips om kost, träning och allt mellan himmel och jord. Vare sig man ska upp, ner eller kanske bara är ute efter att bibehålla sin vikt.

Ett viktigt forum helt enkelt, kanske är det någon mer här som vill vara med och fixa sin vikt.

www.kilojakten.se

Vi ses.

MVH Kilojägaren - Jesper
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Kilojakten.se för oss kilojägare!!

Inlägg av Marcus »

Några särskilda MOD du gjort på sidan?

Förslag på MOD:
Att man i sin profil kan lägga in "längd", "startvikt", "målvikt" och "aktuell vikt". Då skulle man ju kunna få fram BMI m.m. och kunna visa upp det snyggt och prydligt på Profilsidan.

I medlemslistan skulle man sedan kunna lägga in ett "minskningsindex", dvs. % av vägen till målet så kan man sortera rättvist...

Lycka till, med både forum och viktminskning!
/marcus

PS!
-18 kg sedan jag började min jakt... men fortfarande lite kvar till målvikt.
DS!
Senast redigerad av Marcus den 2009-01-21 09:55, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Tillägg om medlemslistan...
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
kilojägaren
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2009-01-20 22:52
Svar: 0

Re: Kilojakten.se för oss kilojägare!!

Inlägg av kilojägaren »

Fantastiska förslag!

Men för mig som är relativt ny i denna spännande värld så dyker frågan upp snabbt om hur jag moddar just det du ger förslag om. Profilinformationen samt % skalan som anger hur långt man kommit i jakten.

Själv har jag lyckats gå ner 2 kilo sedan starten så verkar funka bra som motivation så här långt. 18 kilo är riktigt bra jobbat, du får väll komma in på sidan och ge lite av dina tips antar att du har några.

Tack för tipsen och framför allt tack för det här superverktyget som phpBB verkligen är. Oerhört imponerad!
kilojägaren
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2009-01-20 22:52
Svar: 0

Re: Kilojakten.se för oss kilojägare!!

Inlägg av kilojägaren »

Det enda jag moddat på sidan är loggan.

Tycker ditt moddförslag met att ha en procentskala är riktigt bra, men hur gör man den?

/Jesper
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster