Jag har ca 900 besök per dag och kanske 5 sidvisningar per besökare. Jag körde google annonser fram tills nyligen och det har varit överlägset bäst eftersom de betalar hyffsat per click. Adverts/banners från företag typ tradedoubler, adoperator betalar inte ens 10% av Google annonserna betalar. Främst för att de ofta bara betal vid en eventuell affärstransaktion. Notera att google annonser fortfarande inte betyder att man tjänar några riktiga pengar.
2 frågor som jag hoppas kan leda till en givande diskussion:1. Är det enda sättet att få ordentligt betalt för reklamplats att sälja dem själv?
2. Finns det annat än reklam man kan tjäna pengar på?
Jag har för mycket medlemmar för att det skall kallas hobby. Skall jag bli bättre och behålla medlemmar kommer det behövas arbete, arbete kostar pengar....
Forumägare - Hur tjänar ni pengar?
Moderator: Moderatorgrupp
Forumägare - Hur tjänar ni pengar?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Re: Forumägare - Hur tjänar ni pengar?
Vi kör med Google Adsense och egna banners som förvaltas via OpenX.
Google ger ca 100 Euro per månad. Tendens stigande.
Med banners har vi större inkomst.
Men så har vi ca 15.000 bannervisningar per dygn. Per banner. Det går bra att sälja!
Google ger ca 100 Euro per månad. Tendens stigande.
Med banners har vi större inkomst.
Men så har vi ca 15.000 bannervisningar per dygn. Per banner. Det går bra att sälja!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Forumägare - Hur tjänar ni pengar?
Tyvärr kan jag inte köra adsense längre eftersom jag tydligen bröt mot något i deras regler. Misstänker att det hade att göra med att någon postat någon artikel eller något. Har rensat forumet och dubbelkollat så det borde vara rent nu men det verkar inte bry sig
Oavsett, nu tvingas jag ju ta tag i detta på riktigt. 100 euro är ju heller inga pengar. (tror jag hade strax under 100 usd).
En av mina kunder annonserade på en sajt där de tog 1,500 sek per banner och månad (10,000 kr per månad). Deras nätverk hade flera fokussajter med ungefär 5-7 banners vardera. Det verkade inte finnas prutmån så detta är nog priser man förväntas ta ut. Det handlade ju om att sälja förstås - säljaren ringde om det behövdes och det var väl det avgörande. Inte min grej att ringa och tjata men det betalar sig.
Sajten hade 40-50 besökare per dag och rankades inte värst hos Google för sina sökord. Min kund hade mycket svårt att konvertera trafiken därifrån så jag antar att det finns risk att han köpt sin trafik.
Oavsett, han fick bra betalt. Jag har 20 gånger så mycket besökare och har också en fokussajt...
Oavsett, nu tvingas jag ju ta tag i detta på riktigt. 100 euro är ju heller inga pengar. (tror jag hade strax under 100 usd).
En av mina kunder annonserade på en sajt där de tog 1,500 sek per banner och månad (10,000 kr per månad). Deras nätverk hade flera fokussajter med ungefär 5-7 banners vardera. Det verkade inte finnas prutmån så detta är nog priser man förväntas ta ut. Det handlade ju om att sälja förstås - säljaren ringde om det behövdes och det var väl det avgörande. Inte min grej att ringa och tjata men det betalar sig.
Sajten hade 40-50 besökare per dag och rankades inte värst hos Google för sina sökord. Min kund hade mycket svårt att konvertera trafiken därifrån så jag antar att det finns risk att han köpt sin trafik.
Oavsett, han fick bra betalt. Jag har 20 gånger så mycket besökare och har också en fokussajt...
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Re: Forumägare - Hur tjänar ni pengar?
Va?
Kan man tjäna pengar på att äga forum? 
Men skämt å sido:
Peetra.
Men skämt å sido:
Ifall du inte har massvis med klickande besökare, så är det nog så. Speciellt forumanvändare har tendens att klicka lite dåligt. Ju äldre målgrupp, desto färre klick, känns det som iallfall.NilleU skrev: Är det enda sättet att få ordentligt betalt för reklamplats att sälja dem själv?
Peetra.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst



