(då slipper vi en lång diskunion om avatarer m.m.
Uppdatera till 3.04, problem?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Uppdatera till 3.04, problem?
All information ligger i databasen som du nyss uppgraderade och du ska inte ta bort några filer, utan skriva över dom gamla.
)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
-
claudiomarino
- Gammal medlem

Hur går jag till väga rent praktiskt? Ladda ner Full Package 3.0.4 och lägga upp install-mappen på servern?
Som jag skrev förut, alla filer förutom install mappen.
<forumrot>/alla filer. (rot till rot, med alla underkataloger)
Du ser strukturen i den packade filen, packa upp den på din dator och för över med ett FTP program eller dyligt.
<forumrot>/alla filer. (rot till rot, med alla underkataloger)
Du ser strukturen i den packade filen, packa upp den på din dator och för över med ett FTP program eller dyligt.
-
claudiomarino
- Gammal medlem

Jaha då förstår jag
Hur är det med rättigheterna på de filer jag lägger upp, ska de ha följande:
3. Change the permissions on config.php to be writable by all (666 or -rw-rw-rw- within your FTP Client)
4. Change the permissions on the following directories to be writable by all (777 or -rwxrwxrwx within your FTP Client):
store/, cache/, files/ and images/avatars/upload/.
7. Change the permissions on config.php to be writable only by yourself (644 or -rw-r--r-- within your FTP Client)
Hur gör jag isf. med config.php? Ska alla filer som ligger i de mappar som nämns i punkt (4) ha samma rättigheter som mapparna i sig?
Ledsen om jag är omständig, men det är väldigt viktigt för mig att inte sabba något av det som lagts in i forumet.
3. Change the permissions on config.php to be writable by all (666 or -rw-rw-rw- within your FTP Client)
4. Change the permissions on the following directories to be writable by all (777 or -rwxrwxrwx within your FTP Client):
store/, cache/, files/ and images/avatars/upload/.
7. Change the permissions on config.php to be writable only by yourself (644 or -rw-r--r-- within your FTP Client)
Hur gör jag isf. med config.php? Ska alla filer som ligger i de mappar som nämns i punkt (4) ha samma rättigheter som mapparna i sig?
Ledsen om jag är omständig, men det är väldigt viktigt för mig att inte sabba något av det som lagts in i forumet.
config.php har du en kopia på hoppas jag, om inte gör en direkt, det är den som fixar kontakten med databasen.
När du är klar så ska din config.php ligga i <forumroten> (glömde själv nämna den filen förut
)
Normalt så ska rättigheterna stämma om du bara för över filerna, beror lite på vilken hotell man har, *smufdown är ett sådan hotell som man måste ha lite extra koll på.
*surftown
När du är klar så ska din config.php ligga i <forumroten> (glömde själv nämna den filen förut
Normalt så ska rättigheterna stämma om du bara för över filerna, beror lite på vilken hotell man har, *smufdown är ett sådan hotell som man måste ha lite extra koll på.
*surftown
-
claudiomarino
- Gammal medlem

Ok så för att förtydliga en sista gång;
1. Kopiera config.php
2. Ladda upp allt UTOM Install-mappen
3. Lägg upp min egna config.php
Så bör alla filer vara återställda och forumet vara 3.0.4?
1. Kopiera config.php
2. Ladda upp allt UTOM Install-mappen
3. Lägg upp min egna config.php
Så bör alla filer vara återställda och forumet vara 3.0.4?
Japp 

-
claudiomarino
- Gammal medlem

Nu har jag gjort som du sa Kjell och det fungerade jättefint. Nu är mitt forum uppdaterat till 3.0.4 
MEN, jag tagit bort min stil och lagt upp en helt ny Prosilver SE och får EXAKT samma fel som innan jag började hela proceduren med uppdateringen (Se denna tråd http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=6264). Så två steg fram ett tillbaka. Vilken fil kan det då vara som är korrupt?
MEN, jag tagit bort min stil och lagt upp en helt ny Prosilver SE och får EXAKT samma fel som innan jag började hela proceduren med uppdateringen (Se denna tråd http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=6264). Så två steg fram ett tillbaka. Vilken fil kan det då vara som är korrupt?
Vid automatisk uppdatering av phpBB uppdateras även databasen. Av oklar anledning (bugg?) verkar databasuppdateringen ej slutföras, även om det klart och tydligt står att inga fel påträffades. Lösningen skall enligt en forumtråd på phpBB.com vara att köra install/database_update.php genom webbläsaren.
Jag hade samma problem vid uppdateringen från phpBB 3.0.3 till 3.0.4 som denna tråds frågeställare hade. Efter att ha kört install/database_update.php försvann dock felmeddelandet på en gång.
(i händelse av att andra har problemet och försöker googla sig till en lösning är det engelska felmeddelandet "Incomplete update detected").
Jag hade samma problem vid uppdateringen från phpBB 3.0.3 till 3.0.4 som denna tråds frågeställare hade. Efter att ha kört install/database_update.php försvann dock felmeddelandet på en gång.
(i händelse av att andra har problemet och försöker googla sig till en lösning är det engelska felmeddelandet "Incomplete update detected").
Bananmuffins: Mjöl, bakpulver, några ägg, lite vaniljsocker, lite matolja och en fint skivad banan. Grädda i cirka 200C runt 10 minuter. Använd gärna en teflonform för stora muffins.
Godis MuffinBoy att du tar det en gång till, vi har skrivit om möjligheten att uppgradera forumet med install/database_update.php ett antal gånger, men som sagt, det skadar inte att ta det en gång till