Kan inte skriva/svara/redigera inlägg

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
jnse
Medlem
Medlem
Svar: 0

Kan inte skriva/svara/redigera inlägg

Inlägg av jnse »

Address till ditt forum: http://johan-stalnacke.se/phpBB3/ (Ett test-forum)
Vilka teman har du installerade?: SubSilver2
Vilka MODdar har du installerat?: Prime Quick Reply, advertisement mod
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: nej
Vilken version av phpBB använder du?: 3.02
Vilken version av PHP?: 5.2.6
Vilken databasserver använder du och vilken version?: MySQL Server version: 5.0.32
Webbhotell/server: one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: jag själv
Är detta en uppgradering (t.ex. RC6 till RC7)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB RC7)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Flera olika
Har du ett testkonto åt oss?: Nej, regga ett själv ;-)
Berätta om ditt problem:

Jag kan varken skriva nytt inlägg, redigera ett gammal eller svara på ett befintligt inlägg på mitt testforum.
När jag försöker med det så får jag bara upp en helt vit sida, utan felmeddelanden och annat.

Vilken fil kan det vara som strular till det? posting.php verkar det inte vara, den har jag testat ta från ett annat fungerande forum, men det blev samma sak med den.

Vilka filer kan man inte kopiera från ett annat forum?
Vore annars lätt att bara kopiera över allt med fungerande filer från mitt "skarpa" forum, men när jag testade med det (kopierade i princip allt utan config.php), så klagade forumet på att den inte hittade template-filerna, eller nåt liknande, samt att man skulle kontakta webmastern och då stod det adressen till skarpa forumet istället för test-forumet.

Mycket tacksam för svar! :D
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Kan inte skriva/svara/redigera inlägg

Inlägg av tumba25 »

Testa att byta språk till engelska och se om det hjälper. Ifall det blir bättre så är det i språkfilerna felet ligger. language/sv/posting.php känns som en bra början.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

En snabbsökning med google får mig att anse följande: Verkar vara fel i installering av Prime Quick Reply, enligt http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 5#p4098755

Peetra.
jnse
Medlem
Medlem

Inlägg av jnse »

tumba25 skrev:Testa att byta språk till engelska och se om det hjälper. Ifall det blir bättre så är det i språkfilerna felet ligger. language/sv/posting.php känns som en bra början.
Tack! :D
att jag inte ens tänkte på att testa det :oops:
Det var nåt fel med språkfilerna, när jag böt till engelska, så funkade allt.
Laddade ner filerna från mitt andra forum och kopierade över, så nu funkar allt perfekt igen! :D

Men finns det någon lista eller liknande på vilka filer man INTE kan kopiera från ett annat forum, utan att få strul?
(2 identiska forum, bara adressen och namnet skiljer dom åt)
Det hade varit lätt sätt att fixa fel på vid såna här tillfällen :-)
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Alla filer är identiska utom config.php. Men se till att du inte kopierar med innehållet i cache-katalogen.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar