30gb trafik

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

sanda
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 2007-10-01 02:17
Svar: 0

30gb trafik

Inlägg av sanda »

Tjenare på er. Mitt projekt håller på att bli färdigt och letande efter ett bra (ganska billigt) webbhotell. Hittade ett som inte gör att jag behöver leva på nudlar och dom erbjuder 30gb trafik i månaden. Ungefär hur mkt är det? Svårt att svara på kanske men ett försök vore inte dumt :)

Tack Tobias
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: 30gb trafik

Inlägg av tumba25 »

Det är exakt 30 GB per månad. :mrgreen:

Om det räcker för dig beror ju på hur pass aktiv din site är och hur många bytes varje sida är på, det är egentligen omöjligt att svara på utan att veta något om din sida. Bilder och filmer är ganska stora och förbrukar en hel del trafik medan ren text inte alls drar speciellt mycket.

För att starta ett projekt räcker det säkert gott och väl. Om din sida blir såpass framgångsrik att det inte räcker längre kan man ju hoppas att du får såpass inkomster från sidan att du har råd att uppgradera hotellpaketet. Annars finns det dom som säger att nudlar är jättegott.

Kolla med hotellet innan vad som händer om du drar över eller närmar dig gränsen. En del lågprishotell stänger ner direkt medan mer seriösa hotell hör av sig till dig och frågar om du vill köpa mer trafik eller om dom ska stänga ner kontot för resten av månaden.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: 30gb trafik

Inlägg av Holger »

Mitt projekt som är mycket bild- och PDF-lastigt förbrukar runt 250GB per månad :ugeek:

Nu är det ju inte trafiken som hotellen reagerar på för det mesta utan det är om skript drar så mycket ressurser att andra kunders konton påverkas (genom slöare server).
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster