Google Chrome
Moderator: Moderatorgrupp
Google Chrome
Vad anser ni om Google's nya Chrome Webb läsare?
Jag anser att det blir ett problem till, att göra en läsare som är lite mer unik och riktar sig till deras egna tjänster kommer inte att göra saken lättare för dom som programmerar hemsidor.
Jag kan förstå att dom ser en möjlighet att tjäna mer pengar, men det kan också bli ett bakslag om det inte fungerar enligt standarden.
Jag anser att det blir ett problem till, att göra en läsare som är lite mer unik och riktar sig till deras egna tjänster kommer inte att göra saken lättare för dom som programmerar hemsidor.
Jag kan förstå att dom ser en möjlighet att tjäna mer pengar, men det kan också bli ett bakslag om det inte fungerar enligt standarden.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Google Chrome
De har några guldkorn dock.
T.ex. att varje flik är en egen process. IE7/IE8 har ju en process till hela programmet, och så fort en flik ställer till det... ja då försvinner alla flikarna.
Särskilt kul om det t.ex. ligger Aftonbladet.se i en flik och en av deras annonser kör fast, och man sitter och gör något viktigt i en annan flik.
Jag har inte kollat hur väl/illa de följer standard. Än så länge är Chrome inte en "maktfaktor".
/marcus
T.ex. att varje flik är en egen process. IE7/IE8 har ju en process till hela programmet, och så fort en flik ställer till det... ja då försvinner alla flikarna.
Särskilt kul om det t.ex. ligger Aftonbladet.se i en flik och en av deras annonser kör fast, och man sitter och gör något viktigt i en annan flik.
Jag har inte kollat hur väl/illa de följer standard. Än så länge är Chrome inte en "maktfaktor".
/marcus
Re: Google Chrome
De varnade offentligt för Chrome i de Tyska nyheterna igår kväll. Jag vart smått chockad ... 
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Google Chrome
Jaså, Bill har köpt dom Tyska nyheterna. Han har ju råd.
Vad varnade dom för? Att man installerar spyware samtidigt?
Vad varnade dom för? Att man installerar spyware samtidigt?

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Re: Google Chrome
Nej, det är itne Spyware man är rädd för - det vet man att Google inte gör.
Men man är OTROLIGT rädd för den så kallade "gläserne Bürger" här i Tyskland, dvs. man är rädd för att någon samlar information om en. Tyskarna tycker att det är helt förkastligt att samla allt under ett personnummer t.ex.
Ganska löjlig inställning tycker jag personligen.
Själv tycker jag det är otroligt att man t.ex. måste ta nya röntgenbilder när man byter tandläkare. Jag vill ha allt sådant på patientkortets chip, inklusive historiken.
Men man är OTROLIGT rädd för den så kallade "gläserne Bürger" här i Tyskland, dvs. man är rädd för att någon samlar information om en. Tyskarna tycker att det är helt förkastligt att samla allt under ett personnummer t.ex.
Ganska löjlig inställning tycker jag personligen.
Själv tycker jag det är otroligt att man t.ex. måste ta nya röntgenbilder när man byter tandläkare. Jag vill ha allt sådant på patientkortets chip, inklusive historiken.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Google Chrome
Google installerar spyware.
Dom installerar någon grej för att hjälpa dig hitta saker du söker ofta och sidor du ofta besöker och sånt. Kommer inte ihåg vad den heter, men det är ju uttalat från Google att den samlar information om dig och ditt surfande. Precis som alla andra spyware.
Dom installerar någon grej för att hjälpa dig hitta saker du söker ofta och sidor du ofta besöker och sånt. Kommer inte ihåg vad den heter, men det är ju uttalat från Google att den samlar information om dig och ditt surfande. Precis som alla andra spyware.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Re: Google Chrome
Sånt skiter jag i.
Om det ger mig snabbare sökresultat så tycker jag det är bra ...
Spyware har för mig en mer negativ funktion, snokar lösenord osv.
Om det ger mig snabbare sökresultat så tycker jag det är bra ...
Spyware har för mig en mer negativ funktion, snokar lösenord osv.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Google Chrome
Ja, vi svenskar är ju mer godtrogna. Det är därför en massa tjommar tycker FRA-lagen är bra. Det verkar finns en åsiktskillnad som går mellan generationerna, de yngre är betydligt mer skeptiska till staten än vad äldre är. Fast yngre har ju i sedan ett par år blivit förföljda för sin moral, för att de gör saker de anser är rätt men som de lagtrogna inte håller med om.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Re: Google Chrome
Har inte testat det här men jag kan tänka mig att det äter en hel del minne om man har olika processer, vilket då inte är positivt.marcus skrev:att varje flik är en egen process.
Edit: Tur att man har mycket minne i datorn, för den äter minne som en häst travar
Undrar hur mycket som är Safari, i min logg så visas "Chrome/0.2.149.29 Safari/525.13"
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster



