Uppgradering av forum

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-09-30 19:24
Svar: 0
Ort: Ryd

Re: Uppgradering av forum

Inlägg av leafylove »

nä jag fattar inte detta... nu körde jag om allt utan mods eller nått... nu står det:
General Error
SQL ERROR [ mysqli ]

Duplicate entry 'adsbot [google]' for key 2 [1062]

SQL

INSERT INTO phpbb_users (username, username_clean, user_password, user_pass_convert, user_email, user_email_hash, group_id, user_type, user_permissions, user_timezone, user_dateformat, user_lang, user_style, user_actkey, user_ip, user_regdate, user_passchg, user_options, user_inactive_reason, user_inactive_time, user_lastmark, user_lastvisit, user_lastpost_time, user_lastpage, user_posts, user_dst, user_colour, user_occ, user_interests, user_avatar, user_avatar_type, user_avatar_width, user_avatar_height, user_new_privmsg, user_unread_privmsg, user_last_privmsg, user_message_rules, user_full_folder, user_emailtime, user_notify, user_notify_pm, user_notify_type, user_allow_pm, user_allow_viewonline, user_allow_viewemail, user_allow_massemail, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_sig_bbcode_bitfield, user_form_salt) VALUES ('AdsBot [Google]', 'adsbot [google]', '', 0, '', '00', 6, 2, '', 0, '|D d M Y|, H:i', 'sv', 1, '', '', 1217500425, 1217500425, 895, 0, 0, 1217500425, 0, 0, '', 0, 0, '9E8DA7', '', '', '', 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, -3, 0, 0, 1, 0, 1, 1, 1, 0, '', '', '', 'c9389dfa24f7ebc3')

BACKTRACE


FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 143
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/functions_user.php
LINE: 248
CALL: dbal_mysqli->sql_query()

FILE: install/install_install.php
LINE: 1863
CALL: user_add()

FILE: install/install_install.php
LINE: 106
CALL: install_install->add_bots()

FILE: install/index.php
LINE: 402
CALL: install_install->main()

FILE: install/index.php
LINE: 274
CALL: module->load()
leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-09-30 19:24
Svar: 0
Ort: Ryd

Re: Uppgradering av forum

Inlägg av leafylove »

om man vill köra sin backup. Hur gör man det?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Uppgradering av forum

Inlägg av tumba25 »

Du har kört /install/index.php eller database_update.php 2 gånger. Det låter som du kört den första en extra gång.

När du installerar ska du köra install/index.php och når du uppdaterar ska du köra database_update.php. Men ingen av dom mer än en gång.
Om du ska installera om och börja från början så måste du tömma databasen. Men då försvinner alla inlägg.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-09-30 19:24
Svar: 0
Ort: Ryd

Re: Uppgradering av forum

Inlägg av leafylove »

jag hittade gammla filer som jag hade sparat på datan som jag körde över. Men nu kan jag inte logga in med mitt användarnamn eller lösen, det står att det är fel. Och så står det att forumet inte är tillgängligt, och jag kan inte komma åt acp eller nått.... hmmm känns som om loppet är kört...
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Uppgradering av forum

Inlägg av tumba25 »

Har du mycket i ditt gamla forum som du vill ha med?

Lägg in dina backupper igen och stoppa in ett standard phpBB3-forum. Sen kör du uppdatering av databasen. Därefter går du genom och installerar MODdarna manuellt. Titta med ex phpMyAdmin om du behöver ändra databasen för MODdarna om dom också är uppdateringar av äldre MOddar. Om dom inte är uppdateringar är det bara att installera rakt av. Kom ihåg att aldrig köra ett installations-skript två gånger mot samma databas.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-09-30 19:24
Svar: 0
Ort: Ryd

Re: Uppgradering av forum

Inlägg av leafylove »

men jag fattar inte hur jag använder backupen, den är ju en sql fil....
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Uppgradering av forum

Inlägg av Kjell »

Man väljer importera i phpmyadmin....

Men vilka steg har du vidtagit?
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
leafylove
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-09-30 19:24
Svar: 0
Ort: Ryd

Re: Uppgradering av forum

Inlägg av leafylove »

jag valde full backup
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster