Hjälp med avstängt forum

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
marillion
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2008-06-28 09:17
Svar: 0

Hjälp med avstängt forum

Inlägg av marillion »

Jag skulle gå in på mitt forum idag och det står att det är avstängt för att det kanske inte följt villkoren. Är ju märkliget eftersom det handlar om hund och har vettiga diskussioner och jag har köpt bort reklamen för att kunna lägga in min egen. Och att dessutom då ev. bli avstängd utan att få en förklaring eller ta en diskussion med vederbörande så jag kan ändra på det som är fel känns ganska lågt.

Och när det sedan inte finns någon mejladress eller något sätt att ta direktkontakt blir man lätt irriterad. Jag kan inte ens registrera mig på "supportforum" för "eget forum". Hur ska man då få hälp. Går det att förmedla detta till rätt personer? Jag känner mig en aning felbehandlad med råge.

Ha i åtanke de långa och arga inläggg egetforum gjorde över google adsense. Där de hela tiden påpekade att ansense vägrade ta en diskussion och förklara vad de tyckte var fel för att ge chansen till förändring. Då var det ord och inga visor gentemot adsense. Men nu visar det sig att man själv beter sig på exakt samma sätt.

JAG HAR INTE BRUTUT MEDVETET MOT NÅGRA VILLKOR!! Och min önskan är att man skulle ta en diskussion med mig istället för att bara stänga av och lämna mig med massa frågetecken, smått kränkande behandling!!

Det är ett trevligt forum som uppskattas av medlemmarn så varöfr det skulle vara avstängt är en gåta. Forumet heter: http://justinsforum.se och mig når ni ju på den mejl jag registrerat mig med.

Hoppas att ni kan hjälpa mig för jag känner mig rätt illa behandlad helt ärligt..

/Fredrik
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Hjälp med avstängt forum

Inlägg av Peetra »

marillion skrev:mig når ni ju på den mejl jag registrerat mig med.
Exakt vilka "ni" hänvisar du till? Någon som har med egetforum att göra ser inte din adress här. Egetforum är ett fristående företag, som baserat sina tjänster på bla. phpBB.

Du kan ju ta å maila eller nåt sånt åt egetforums ägare, Daniel något heter han, hittas massvis om honom mha av google. Eftersom han äger ditt forum så vet du natrurligtvis hur du ska få tag på honom, eller? :geek: Jag förstår att du är frustrerad på egetforum, kanske det är till en liten tröst att hela deras tjänst ligger nere för tillfället, de håller antagligen på med något servicejobb eller annat som kommer att presenteras som förbättring. :mrgreen:
Tror faktiskt det kom nåt mail om att de sku ha stängt nån dag i slutet av denhär månaden.

Härifrån phpbb-se får du hjälp med att starta om, vi kan "ta dig i hand" och hjälpa dig att sätta upp ett forum själv, som du äger, som inte kan bli avstängt av många andra än polisen eller dig själv.

I den här kedjan har det spekulerats lite om ställen att sätta upp forum od på: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4697

mvh. Peetra.
Användarens profilbild
marillion
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2008-06-28 09:17
Svar: 0

Re: Hjälp med avstängt forum

Inlägg av marillion »

Låter ju rätt vettigt att starta ett eget men min kompis som har en php-webbshop säger att han tycker det är rätt krångligt.. Men tack för engagemanget =)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Hjälp med avstängt forum

Inlägg av Peetra »

Låter konstigt. :o
Jag kan ingen php, men installera forum går enkelt ändå. :D
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Hjälp med avstängt forum

Inlägg av Kjell »

marillion skrev:Men tack för engagemanget =)
Det som förvånar mig är att man som du marillion nöjer sig med det svaret, att driva ett forum kväver mer intellekt än teknik idag. Det är många som inte har en aning om hur det fungerar, men har en idé om hur man kan skapa olika typer av forum för att sprida sin egen idé. Då man inte förstår tekniken, ja då är vi där för att stötta och blöta olika idér. Men självklar måste man ställa en fråga som går att besvara på, då menar jag att man kan lägga ner lite tid på att utforma frågan, och därmed ett bra svar.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjälp med avstängt forum

Inlägg av Holger »

Det är enkelt att skapa ett forum:
1) skaffa ett webbhotell
2) ladda hem "complete set" från phpbb.com
3) skapa ev. en mapp på ditt webbhotell (t.ex. "forum)
4) ladda upp alla filer dit
5) ställ in CHMOD777 på mapparna /avatars/upload/ och /cache/ och filen config.php
5) kör http://www.dindomän.tld/forum/install/install.php
Färdigt.
Senast redigerad av Marcus den 2008-06-30 08:45, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Det finns trådar om fungerande webbhotell...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster