Logga

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Nya
Medlem
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: 2008-05-14 10:16
Svar: 0

Logga

Inlägg av Nya »

Så nu starta jag en ny tråd, hur exakt gör man i stilhanteraren för att ändra loggan ?
xAnders
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2008-05-13 17:54
Svar: 0

Re: Logga

Inlägg av xAnders »

Jag gjorde bara en egen logga, sedan laddade jag upp den på servern där loggan ligger: "site_loggo.gif" och skrev över den.
Så ändrades det.

Där har du adressen till "nya loggan":
http://www.amdesign.eu/projektvolvo/forum
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Logga

Inlägg av Marcus »

Det går utmärkt att ladda upp en fil med vilket namn som helst (som inte redan används).

Sedan går du in i Administrationspanelen och klickar på fliken "Stilar".

Sedan väljer du Bildpaket, och där under Redigera på den stilmall du vill ändra loggan i.

På kontrollen "Välj bild" så väljer du Huvudloggan.

Och då får du upp "Nuvarande bild" och "Vald bild", som nu visas som samma.

Under rubriken "Bild" kan du nu välja en anna fil.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Ghwomb
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-05-08 22:35
Svar: 0

Re: Logga

Inlägg av Ghwomb »

Finns det några riktlinjer ungefär vilka mått som passar för prosilver? Jag har googlat lite men hittar ingenting. Borde det inte finnas några max- minimimått för bildens storlek?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Logga

Inlägg av Kjell »

Nej, det finns inga riktlinjer men för att det ska vara någorlunda i proportionera så borde det ligga ungefär runt 115 i höjd och 300 i bredd som max, men det är från fall till fall.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Dunbollen
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2007-02-23 17:52
Svar: 0
Ort: Växjö

Re: Logga

Inlägg av Dunbollen »

Jag har försökt att lägga in en egen logga men får det inte att fungera. Jag använder mig av ett template som heter "ktukblack". Jag har följt marcus lista men det händer ingenting. Jag har inte glömt att trycka "refresh" och jag har varit inne på rätt template/imageset. När jag väljer Main logo så kommer det inte upp någon nuvarande bild men när jag läggen in en så dyker iaf den jag lagt in upp. Men när jag går in på sidan sen så har det inte hänt något. När jag sen går in i ACP igen så finns inte förändringarna jag gjort kvar, d.v.s bilden jag lagt upp ligger inte dom Main logo längre utan det är tillbaka till "No Image".

Nått förslag på hur jag kan göra detta på något annat sätt? Var letar jag upp site_loggo.gif? Jag har letat som en tok men den står inte att finna... Är det månne själva templaten som är värdelös?

Tack på förhand.

/ Daniel
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Logga

Inlägg av Peetra »

Ktukblack har ingen logo i direkt mening. Så det är bakgrundsbilden som ser ut såhär http://demo.phpbb3styles.net/styles/ktu ... s/logo.gif som man ska ändra på. Jag gjorde ett snabbt experiment och insåg att den stället den finns på behåller sin storlek om man inte går in i nån css eller html-fil i stilen å gör om storleken. Om man byter bilden mot annan med samma namn, så ska den ha samma storlek för att passa som sådan, om man lägger opp den i samma mapp med samma namn, alltså <forumroot>styles/ktukblack/theme/images/logo.gif

Om du vill ändra storleken, så måste du vänta på nån annans svar, för jag kan inte. (än. ;))

Peetra.
Dunbollen
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2007-02-23 17:52
Svar: 0
Ort: Växjö

Re: Logga

Inlägg av Dunbollen »

Det blir bra att köra på samma storlek. Tusen tack för hjälpen! Ska testa detta så fort jag kommer hem :-)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster