Dåligt översatt

Frågor kring översättning av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Underkategorier finns för MODdar m.m.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
dream
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: 2008-03-23 21:36
Svar: 0

Dåligt översatt

Inlägg av dream »

Jag är nybörjare när det gäller phpbb3, men jag kan 2:an, och skulle vilja göra en huvud meny, men då i övetsättningen säger ni att det inte går att skapa en huvudkategori. Sen efter en stuns så hitta jag att an kunde det. Då tänkte jag ta kontakt med översättarena så att de kunde åtgärda problemet så att andra inte ska ha det problemet. Men när jag kommer till forumet ser jag att ni har huvudkategorier, så kan ni åtgärda detta problem??
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Dåligt översatt

Inlägg av Peetra »

Hej där, grattis till valet av phpBB3. ;)

Tack för responsen. Jag antar att du avser texten ur ACP --> Kategorier :?:
Kategoriadministration

I phpBB3 finns det inga huvudkategorier som i phpBB2, allt är kategoribaserat. Varje kategori kan ha ett obegränsat antal underkategorier och du kan bestämma om de ska kunna postas i eller inte (alltså om de ska bete sig som en gammal huvudkategori).
Den texten är avsedd att berätta åt användaren att hela forum-strukturen för phpBB3 är annorlunda än phpBB2. Texten är likadan på svenska som på orginalspråket, engelska, men förklaringen kunde vara tydligare på bägge språken, det har du alldeles rätt i.

Petra.
dream
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 41
Blev medlem: 2008-03-23 21:36
Svar: 0

Re: Dåligt översatt

Inlägg av dream »

ok, tänkte bara att det skule vara till tor hjälp till nybörjare så de slipper ha det som det är!
xAnders
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2008-05-13 17:54
Svar: 0

Re: Dåligt översatt

Inlägg av xAnders »

dream skrev:Jag är nybörjare när det gäller phpbb3, men jag kan 2:an, och skulle vilja göra en huvud meny, men då i övetsättningen säger ni att det inte går att skapa en huvudkategori. Sen efter en stuns så hitta jag att an kunde det. Då tänkte jag ta kontakt med översättarena så att de kunde åtgärda problemet så att andra inte ska ha det problemet. Men när jag kommer till forumet ser jag att ni har huvudkategorier, så kan ni åtgärda detta problem??


Jag hade problem även jag, iaf när jag satt på den engelska versionen. Började med att ägna 3 timmar åt att skapa kategorier och underkategorier då jag inte trodde att Huvudkategorier fanns.
Men när jag fick svenska versionen direkt så förstod jag att det fanns :) Som sagt, lite bättre översatt åtminstonde på "Engelska" kunde det varit. Men men, fyra timmar hit och dit gör ju inget ;)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster