Mallar och uppdatera

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 2008-02-09 17:41
Svar: 0

Mallar och uppdatera

Inlägg av NilleU »

Jag har klickat på Mallar och sedan på Uppdatera ett par gånger och det har verkligen ställt till det från mig. Det känns som om mina senaste ändringar via admin kontrollpanelen skrivs över? Vad är det som händer?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Mallar och uppdatera

Inlägg av tumba25 »

När du klickar på uppdatera mallar eller tema eller bildpaket så läser den in det igen från filerna och dina egna ändringar kan försvinna. Efter att du klickat på uppdatera så kommer du till ett fönster där det står att dom kan försvinna där du måste klicka ok eller avbryt innan den uppdaterar.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 2008-02-09 17:41
Svar: 0

Re: Mallar och uppdatera

Inlägg av NilleU »

Det finns inga möjligheter att skriva över detta till filerna? Kan ju vara trevligt att ha en backup? Och du, dagens backup vad läser den från, filerna eller cashade minnet (eller vart nu de ligger)?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Mallar och uppdatera

Inlägg av tumba25 »

Det beror på vad du tar backup på.

Du kan gå till ACP >> Stilar >> Mallar och klicka på detaljer vid ditt tema. Sen kan du välja att spara ändringar i filsystemet. Se till att filerna är skrivbara för php.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster