Svensk översättning till Access-style

Frågor kring teman (forumets design) för phpBB 2.0.x.

Moderator: Moderatorgrupp

wheelboy
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2004-04-09 14:14
Svar: 0

Svensk översättning till Access-style

Inlägg av wheelboy »

Hejsan!

Har just installerat Access-style för version 2.0.8a. Men när man använder svensk språkversion så är det ju inte allt som är på svenska... så jag tänkte översätta de tabar som finns på forumindex och "new topic" och "post reply" för inläggen...

Men jag blev lite fundersam över de bilder till tabarna på forumindex, de ligger direkt under mappen Access/images/ och de för "new topic" och "post reply" under mappen Access/images/lang_english/

Så hur ska jag gå tillväga då forumet är tvåspråkig dvs svenska och engelska och bildtabarna ligger utanför mappen /lang_english...?

Det tycks bli svårt att översätta bilderna och lägga dom i mapp som heter /lang_swedish...

Och till sist om detta går som står ovan, kan man även förlänga bilderna så att man får plats med den svenska texten utan att Accesslayouten blir förvrängd...?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Jag råder dig att inte ändra på bildernas storlek då det väldigt ofta leder till problem, försök att förkorta ord istället.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst