Error

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Granit
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-09-17 19:39
Svar: 0

Error

Inlägg av Granit »

Har suttit och försökt att installera två moddar på en test sida med bb3 nu, men oavsett mod så for jag bara.

Kod: Markera allt

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 818: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 818: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 818: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4291: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4293: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4294: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4295: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:1)
Jag har gått igenom alla delar av moddandet och kan inte hitta att jag gjort något fel.

Vad kan det vara?
Granit
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-09-17 19:39
Svar: 0

Inlägg av Granit »

Jag antar att detta har med formatet man sparar filen i gällande en editor.

Kör med Notepad++, men det går ju inte att spara ett format för att köra på alla filet.

Vad kör ni andra med när nu modar?
Anteckningar funkar ju inte till bb3 eftersom det inte går att ställa in format på den.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Inlägg av tumba25 »

En bättre rubrik vore önskvärd så andra har lättare att hitta när dom letar.

Verkar som du råkat få en tom rad innan

Kod: Markera allt

<?php
i functions.php. Det får inte finnas tomma rader varken före det eller efter Jag har för mig att notepad lägger in någon form av header-info i filerna den sparar om man inte väljer ren text.
Jag använder Dreamweaver när jag installerar MODdar.

(J
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Faktum är att man helst bör skippa ?> helt eftersom "end of file" ändå terminerar scriptet.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 195
Blev medlem: 2006-01-13 03:03
Svar: 0
Ort: Odense, Danmark
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Du bør også kontrollere, at du rent faktisk har gemt filen i encoding UTF-8 uden BOM - der findes faktisk en del MOds derude til phpBB 3.0 under udvikling, hvor selv dette helt grundlæggende forhold ikke er i orden. Notepad++ er en fin fileditor til phpBB 3.0-filer, heller ikke alle fileditorer, der virker fint på phpBB 2.0.x filer, virker korrekt på phpBB 3.0-filer, fordi der ikke er er fuld UTF-8-understøttelse.
John Hjorth
Granit
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-09-17 19:39
Svar: 0

Inlägg av Granit »

John Hjorth skrev:Du bør også kontrollere, at du rent faktisk har gemt filen i encoding UTF-8 uden BOM - der findes faktisk en del MOds derude til phpBB 3.0 under udvikling, hvor selv dette helt grundlæggende forhold ikke er i orden. Notepad++ er en fin fileditor til phpBB 3.0-filer, heller ikke alle fileditorer, der virker fint på phpBB 2.0.x filer, virker korrekt på phpBB 3.0-filer, fordi der ikke er er fuld UTF-8-understøttelse.
Kör redan med formatet UTF-8 med Notepad++.
Men tack ändå. :)

Dock tror jag att det är många som kanske inte vet om detta när dom sätter igång att modda sina forum.
Faktum är att man helst bör skippa ?> helt eftersom "end of file" ändå terminerar scriptet.
Det blir inga error då om man tar bort ?> ?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Inlägg av tumba25 »

Nepp, inte om det är en ren php-fil.Är ju en terminering av skriptet och tolken anser att det som är efter det i filen är html och skickar det vidare till browsern.

Om filen slutar utan terminering så förstår t o m tolken att det inte finns mer och terminerar skriptet där.

/J
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst