Problem vid språkbyte.

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

r3c
Medlem
Medlem
Svar: 0

Problem vid språkbyte.

Inlägg av r3c »

Hej, när jag byter språket till svenska i phpbb så kommer denna text upp längst upp i hörnet, och det går ej logga in.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php:1) in /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/includes/page_header.php on line 483

Någon som vet vad felet kan vara ?
r3c
Medlem
Medlem

Inlägg av r3c »

Ingen?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Felmeddelandet betyder att ett PHP-skript (forumet) försöker skicka dig vidare till en annan adress, men då "output" redan skapats så misslyckas detta.

Men då informationen är knapphändig och jag inte stött på samma fel tidigare kan jag inte komma på vad detta beror på.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
r3c
Medlem
Medlem

Inlägg av r3c »

när jag installerade de svenska språkfilerna och kollade i forumet så var åäö konstiga , därför ändrade jag lang_admin.php , lang_bbcode.php , lang_faq.php ,lang_main.php till UTF-8 sedan gick jag in i lang_main.php och ändrade till ['ENCODING'] = 'utf-8';
så nu funkar åäö i forumet men jag får upp denna text och jag kan inte logga in.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php:1) in /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/includes/page_header.php on line 483
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

naaarg... iso åt folket!

om du skulle ersätta alla filer i lang_swedish med de som finns i lang_english, får du då samma fel?

några som helst moddar installerade?

provat att ladda upp de svenska språkfilerna igen?
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Kom på något!

Kolla så att det inte är någon blankrad eller så i början på filen:

/hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php

Det verkar som man hänvisar till att den filen skickar data till webbläsaren, och då kan det bli problem med att ändra headerinformation.

/marcus

Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

hm.. kolla även i sluten av filen om det finns nån blankrad där när du ändå håller på :)
r3c
Medlem
Medlem

Inlägg av r3c »

tyvärr inga fel så vitt jag kan se men jag lägger upp filen på min ftp så kan ni kolla om ni har lust.

http://148.160.132.20:81/lang_main.php
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Det jag trodde var det inte.

Tittar jag på den filen ser jag:

Kod: Markera allt

$lang['ENCODING'] = 'lathin-1';
Heter det inte "latin-1". Vet inte om det kan ställa till det (känns lite... underligt) men testa att ändra det till "$lang['ENCODING'] = 'iso-8859-1';"

/marcus

r3c
Medlem
Medlem

Inlägg av r3c »

marcus skrev:Det jag trodde var det inte.

Tittar jag på den filen ser jag:

Kod: Markera allt

$lang['ENCODING'] = 'lathin-1';
Heter det inte "latin-1". Vet inte om det kan ställa till det (känns lite... underligt) men testa att ändra det till "$lang['ENCODING'] = 'iso-8859-1';"

/marcus
tyvärr funkar inte.

en fråga jag tänkte förköka installera om alltihop, men följer annvändarna med i backupen ?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Om du följer anvisningarna för uppdatering i (även om du instllarera samma version som nu) utan att göra update_to_latest-grejen så blir allt bra.

Så vida man inte har en massa MOD's, då kan ytterligare åtgärder behövas.

/marcus

r3c
Medlem
Medlem

Inlägg av r3c »

nedu det går inte så bra nu har installerat om, utan större framgång, är lite ammatör på detta så vad bör jag ha för inställning på databasfilerna ? (alltså encoding)
r3c
Medlem
Medlem

Inlägg av r3c »

Har lite mer information, när jag har installerat phpbb (utan att modifiera något) så fungerar ej åäö i inläggen m.m, därför behöver jag gå in i lang_eng och ändra lang_main till utf-8, då fungerar åäö i forumdelen. sedan när jag skall installera de svenska filerna så fungerar ej åäö i kanterna av forumet, typ där tiden osv står, om jag då går in och ändrar likadant i mang_main i lang_swe så kommer detta medelande upp. (men åäö fungerar i hela forumet, men det går inte logga in)
har gått in i php-my admin och ändrat till utf-8 men det fungerar inte då heller.
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

1. man kör iso! :)
2. kolla din webbläsares inställningar
r3c
Medlem
Medlem

Inlägg av r3c »

PazZze skrev:1. man kör iso! :)
2. kolla din webbläsares inställningar
probelmet är att iso finns inte att välja under php my admin (skithotell)
Skriv svar