Problem vid språkbyte.
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Problem vid språkbyte.
Hej, när jag byter språket till svenska i phpbb så kommer denna text upp längst upp i hörnet, och det går ej logga in.
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php:1) in /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/includes/page_header.php on line 483
Någon som vet vad felet kan vara ?
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php:1) in /hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/includes/page_header.php on line 483
Någon som vet vad felet kan vara ?
när jag installerade de svenska språkfilerna och kollade i forumet så var åäö konstiga , därför ändrade jag lang_admin.php , lang_bbcode.php , lang_faq.php ,lang_main.php till UTF-8 sedan gick jag in i lang_main.php och ändrade till ['ENCODING'] = 'utf-8';
så nu funkar åäö i forumet men jag får upp denna text och jag kan inte logga in.
så nu funkar åäö i forumet men jag får upp denna text och jag kan inte logga in.
Kom på något!
Kolla så att det inte är någon blankrad eller så i början på filen:
/hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php
Det verkar som man hänvisar till att den filen skickar data till webbläsaren, och då kan det bli problem med att ändra headerinformation.
/marcus
Kolla så att det inte är någon blankrad eller så i början på filen:
/hsphere/local/home/r3cmikae/megasquirt.se/phpBB2/language/lang_swedish/lang_main.php
Det verkar som man hänvisar till att den filen skickar data till webbläsaren, och då kan det bli problem med att ändra headerinformation.
/marcus
tyvärr inga fel så vitt jag kan se men jag lägger upp filen på min ftp så kan ni kolla om ni har lust.
http://148.160.132.20:81/lang_main.php
http://148.160.132.20:81/lang_main.php
Det jag trodde var det inte.
Tittar jag på den filen ser jag:
Heter det inte "latin-1". Vet inte om det kan ställa till det (känns lite... underligt) men testa att ändra det till "$lang['ENCODING'] = 'iso-8859-1';"
/marcus
Kod: Markera allt
$lang['ENCODING'] = 'lathin-1';/marcus
tyvärr funkar inte.marcus skrev:Det jag trodde var det inte.
Heter det inte "latin-1". Vet inte om det kan ställa till det (känns lite... underligt) men testa att ändra det till "$lang['ENCODING'] = 'iso-8859-1';"Kod: Markera allt
$lang['ENCODING'] = 'lathin-1';
/marcus
en fråga jag tänkte förköka installera om alltihop, men följer annvändarna med i backupen ?
Har lite mer information, när jag har installerat phpbb (utan att modifiera något) så fungerar ej åäö i inläggen m.m, därför behöver jag gå in i lang_eng och ändra lang_main till utf-8, då fungerar åäö i forumdelen. sedan när jag skall installera de svenska filerna så fungerar ej åäö i kanterna av forumet, typ där tiden osv står, om jag då går in och ändrar likadant i mang_main i lang_swe så kommer detta medelande upp. (men åäö fungerar i hela forumet, men det går inte logga in)
har gått in i php-my admin och ändrat till utf-8 men det fungerar inte då heller.
har gått in i php-my admin och ändrat till utf-8 men det fungerar inte då heller.