Är detta möjligt?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Zadde
Medlem
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 2003-09-16 15:51
Svar: 0

Är detta möjligt?

Inlägg av Zadde »

Jag har ett litet problem som jag gärna vill få löst. Det är så att jag håller på med ett forum till ett rollspel. Reggar man sig kommer man åt alla forum. Men sen finns det personer som reggar sig och kommer åt forum dem inte borde komma åt. Det handlar om två-tre stycken. Går det att göra så att dem inte kommer åt vissa forum? Utan att ändra forumet till Privat och skapa en grupp med och lägga alla övriga 85 avändare den grupp som ska få komma åt forumet. Jagt vill göra tvärtom. sätta stopp så att två-tre personer inte kommer åt ett forum, men resten gör det.

Hoppas ni förstår, annars för jag försöka förklara igen.
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Inlägg av Marcus »

Ja det går, så här:

1. Forumadm. -> Rättigheter
Sätt till privat privat, ev. även dolt.

2. Gruppadm. -> Hantering
Skapa en grupp, som du sätter dig som moderator i.

3. Gruppadm. -> Rättigheter
Välj din grupp och sätt att gruppen har tillträde till det valda forumet. OBS! Bry dig inte om det där med Moderator.

På forumet så väljer du nu "Användargrupper" och väljer "Visa info..." om din grupp, och lägger till de medlemmar som du tycker ska ha tillträde.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Zadde
Medlem
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 2003-09-16 15:51
Svar: 0

Inlägg av Zadde »

jo, men det vet jag det var inte det som jag undrade över. :p det kände jag till

vad jag ville göra var att göra tvärtom. varför jag inte vill göra så som du säger måste jag fixa ändra grymt mycket i forumet. alltså jag vill göra en grupp, tre pers inte kommer åt några forum. froumtillträdet är reggade, så alla som reggat sig kan läsa. men jag vill göra så vissa personer som är reggade inte kan läsa där. det blir bara jobbigt att skapa en grupp och adda 100 medlemar.
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Inlägg av Marcus »

Förlåt läste inte hela ditt ursprungliga inlägg... :oops:

Men jag ser det inte som att det finns ett annat sätt att göra det på...

Man kan inte sätta att en grupp (med 2-3 pers i inte kommer åt ett forum). Men kanske med en MOD... kolla lite på phpbbhacks.com eller så.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster