Linux eller inte?

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Re: Linux eller inte?

Inlägg av Kail »

Jag har inte för avsikt att starta krig, vilket vissa här verkar antyda. Är du kontorsslav får du gärna kör Windows - det är ett utmärkt val. Det som är synd är att många går runt och tror att Windows är någon slags superkandidat bland operativsystemen. Vad man inser efter att man tillbringat tid med samtliga är att Windows är ett väldigt begränsat OS som inte lämpar sig för mer än just kontorssysslor och spel. Min poäng: om man har önskemål om att använda en dator fullt ut tjänar man på att se sig omkring!

Jag ångrar att jag alla de år jag satt och harvade med phpBB under Windows inte kunde särskilt mycket om Apache, virtual hosts, mod_rewrite, versionshantering eller reguljära uttryck. Jag hade blivit mycket effektivare då med de kunskaper jag besitter idag. Jag körde Mandrake på prov men det kändes komplicerat. I dag när Ubuntu finns och har en sådan låg tröskel och bra hjälpforum för nybörjare finns inga skäl att använda Windows till något det inte är lämpat.

Adde: Grattis! Du får betala en hel del mer än för en Windows-maskin men för mig är det värt pengarna. Stabiliteten och kvaliteten på hårdvaran kompenserar.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Linux eller inte?

Inlägg av .:ADDE:. »

Skoj förvisso... men allting jag har jobbat med har funkat mer eller mindra bra för mig, både i XP och Vista. när det gäller 7:an så har jag inte kört alla de program jag normalt använder mig av vad-som-nu-faller-mig-in-grej. men ju förr eller senare så kanske... men jag kommer köra Windows tills att det försvinner på något sätt, eftersom det passar mig väldigt bra. alltid!
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Linux eller inte?

Inlägg av Marcus »

Ja tack!

Bild

Skulle vara fint på mitt skrivbord. :-)

Prislappen är dock avskräckande.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Svar: 0
Kontakt:

Re: Linux eller inte?

Inlägg av egetforum.se »

Windows är att föredra i alla väder, både som hemdator och server och billigt är det också! :D

PS. Bara skämtar lite DS.
Administratör för EgetForum.se
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Linux eller inte?

Inlägg av Peetra »

jag beställde en laptop idag å den kommer med förinstallerad Vista! :lol: Det var nog därför den var så billig. :D

Jag har inte bestämt mig ännu, om jag ska byta OS direkt eller om jag ska använda den som den är. En gång måste jag iallafall försöka ansluta till ett öppet trådlöst nätverk, som vi har, före jag byter OS. Men det kanske jag kan göra på vägen hem från posten? :mrgreen:
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster