Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
skorpion76
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-01-28 14:50
Svar: 0
Ort: Oskarshamn, södra Sverige

Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Inlägg av skorpion76 »

Ja, just precis! Du läste alldeles rätt! Med de gamla hederliga menar jag forum av sorten phpBB, myBB och vB. Efter att ha hängt på Facebook i några år tröttnade jag verkligen på det och kände att jag längtade tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen. Därför blev jag medlem på först Flashback och sedan Debatthuset, men det gav mig ingenting. Det enda jag egentligen gillade där var formatet på forumet, men jag kände inte att jag blev sedd och förstådd. En person på Flashback skev till och med att jag lika gärna kunde starta en blogg om jag behövde yttra mig. Tack för den snytingen

Eftersom de forum som jag hittills har hittat inte har fungerat särskilt bra känns det ibland som om jag skulle vilja starta ett eget forum, men det är inte så lätt att verkligen få folk att komma dit och skriva. Speciellt inte om man inte har en blogg som grund att bygga forumet på. Mitt forum skulle vara ett PhpBB-forum eller vB-forum med tydliga kategorier där man kunde välja vilka ämnen man ville skriva om.

Här kommer min lista över de kategorier som jag skulle önska fanns med på ett allmänt diskussionsforum:

Presentationer: Presentera dig själv här
Datorer: Hårdvara, Mjukvara, Internet
Fordon: Bilar, båtar, motorcyklar, mopeder, cyklar
Politik: Inrikes, Utrikes, Invandrafrågor, , partierna och deras politik
Samhälle: Vård, Skola, Omsorg, Äldrevård
Juridik och Kriminologi, brott, straff, ungdomsbrottslighet, sexualbrott ekonomiska brott
Relationer, familjerätt, husdjur, barnuppfostran, djurs beteende
Psykologi: psykisk (o)hälsa, psykiska och även sociala handikapp
Handikapp: Tillgänglighet, anpassning, bemötande, (o)kunskap
Humaniora: konst, kultur, böcker, film, musik, dataspel, sport, speciella intressen, samlande
Vetenskap: forskning, fysik, biologi, kemi
Etik och moral i största allmänhet
Forumskoj: Lekar

Nu säger säkert någon att det är väl bara att starta ett, men det är faktiskt inte så särskilt enkelt! Jag har redan startat et forum som jag verkligen kämpar med, men det är inte så lätt att driva det när ingen kommer dit!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Inlägg av Holger »

Hm, varken forumet i din signatur eller det i din profil går att nå. Då får du inte många medlemmar!
Fundera på ett bra domännamn som speglar en nisch somn du vill "attackera" och registrera det hos one.com och starta ett forum där. Det är en bra start.

Problemet med allmäna forum är att det finns så många.

Sedan gäller det att ha tålamod och själv skapa mycket och intressant/unik text som lockar dit folk.

Själv fick jag vänta 7 år innan forumet startade ordentligt.
Idag har vi 70.00 medlemmar och nästan 1 miljon inlägg.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
skorpion76
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-01-28 14:50
Svar: 0
Ort: Oskarshamn, södra Sverige

Re: Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Inlägg av skorpion76 »

Nej, de forumen går inte att nå eftersom de är nedlagda. Jag vet att man måste skapa intressanta trådar med intressanta frågor, men jag måste erkänna att jag tycker att det är så fruktansvärt svårt. Därför gillar jag inte viktigt att stå som värd för ett forum, men om jag hittar något som verkar intressant hänger jag mer än gärna på. Hittills har jag hittat tre allmänna forum och de är Flashback, Debatthuset och Familjeliv. Om det finns någon som kan tipsa om fler allmänna diskussionsforum tar jag gärna emot dem.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster