Vad har hänt med phpBB3

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Aragon
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-01-31 19:17
Svar: 0

Vad har hänt med phpBB3

Inlägg av Aragon »

Efter denna nya versionen 3.1.3 kom ut, så har de absolut inte blivit enklare att installera och administrera forumet. Jag fattar inte varför phpBB.com ska göra saker svårare istället för enklare. Det är illa nog att dom inte inkluderade Subsilver2, trots att de finns folk som har klagat på detta. Men det är klart varför göra de enkelt när de kan göras svårt. Ursäkta men jag ogillar de sättet dessa såkallade developers på phpBB.com går fram på. Dom lyssnar iaf inte på vad som blir sagt och har heller aldrig gjort det.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Vad har hänt med phpBB3

Inlägg av Holger »

Jag håller med om att en del saker krånglas till i onödan.
phpBB2 -> phpBB3: försämring av behörighetsinställningarna
phpBB 3.0.x -> phpBB 3.1.x: försämring av uppdateringesrutinerna från 3.0.x till 3.1.x

Dock så har en mängd nya fina saker tillkommit. Responsiv design, notifikationer, tillägg.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Aragon
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-01-31 19:17
Svar: 0

Re: Vad har hänt med phpBB3

Inlägg av Aragon »

Jo, men vad hjälper det, när en hel del annat bara gör de svårare, till. ex. att sätta rätt behörighet för olika grupper. Varför är de inte någon inom phpBB.com som kan lyssna på vad folk kritiserar dom för? Tyvärr är det så att phpBB.com aldrig har lyssnat på vad vi användare av phpBB3 säger eller tycker till om. Har ni här någon gång tänkt på att en hel del människor där ute använder till ex. Subsilver2 :?: Kanske, kanske inte, de vet bara ni själva. Men att bli tungen att använda teman man inte alls gillar tycker jag är helt o hållet fel. Det gör iaf inte phpBB.com särskilt trovärdiga i mina ögon och kanske inte andra.

Dom kanske inte vågar säga vad dom tycker o tänker, men de gör jag och jag tänker heller inte sluta med det. Men de är som jag alltid sagt; vi svenskar vågar inte säga nåt eller protestera i rädslan för att komma i ett dåligt ljus. Kommer jag i ett dåligt ljus för att jag säger vad jag tycker o tänker, så må de vara så. Jag bryr mig inte.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Vad har hänt med phpBB3

Inlägg av Holger »

Jag använder själv subsilver2 av ren vana i ett av mina forum eftersom jag tyckte att det skulle se ut som phpBB2. Men jag tycker själv att det ser föråldrat ut nu (personlig åsikt). Ändrar alla mina forum till prosilver allt eftersom ...
Och ja, jag har själv ofta påpekat att behörighetshanteringen är otroligt dålig i phpBB3.

Att ha två officiella teman gjorde det mycket krångligt (merjobb) för moddare att skriva moddar. Det var nog det det föll på.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Sysz
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-03-21 23:48
Svar: 0
Ort: Helsingborg

Re: Vad har hänt med phpBB3

Inlägg av Sysz »

Har aldrig kört phpbb2 men jämfört mot 3.0 så tycker jag 3.1 är lika enkelt att installera och ännu enklare att uppdatera nu än vad det var innan.
Sen så är subsilver2 gamalt och gör det väldigt jobbigt och tidskrävande för både de som utvecklar phpBB men även extensions/plugin skapare.
Ägare och grundare av PokéGarden.se - Svensk Pokémon portal.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster