Fått forum samt hemsida kapad och nedplockad!

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 2007-11-13 16:16
Svar: 0

Fått forum samt hemsida kapad och nedplockad!

Inlägg av Kirill »

Hallå där!

Okej, känner mig mindre glad nu efter allt slit man lagt ner på både hemsidan samt forumet.
Lång historia kort, men 2010 så tog jag över ansvaret för en hemsida med forum som var under precis all kritik. Dåligt underhållen, och typ aldrig uppdaterad.
Tar och slänger ut det forum de använde sig utav, och slängde in phpBB3. Men i och med alla flyttar och annat som jag och sambon haft för oss under dessa år,
så kom hemsidan på skymundan. Fram tills för ett par dagar sedan då jag valde att återuppta jobbet, möts då av 410xxx inlägg, 30.xxx användare som postar långt över 700 inlägg per dag. :|

Vände mig i första hand till killen jag fick alla uppgifterna ifrån, men inget svar, vände mig då till en högre upp då de vägrade släppa domänen till mig av någon skum anledning. Nu när jag visade intresse igen för domänen, så vart det annat liv... De började utpressa mig, men då jag sa att jag hellre betalar för en ATF än deras fantasisumma för domänen samt siten så plockade de ner precis ALLT. Allt jobb jag lagt ner, och forum är nu helt borta.

Jag kan inte logga in backend, jag möts bara av ett felmess att inget finns där just nu, och ska jag logga in backend på forumet så möts jag bara av SQL error.

Vad fasen kan jag göra? Domänen står ju på en privatperson, dock så jobbar han på företaget som hostar allt, men då de även började köra utpressning mot mig så lutar de mot polisanmälan på rubbet.

Har ju som tur är skärmdumpar som bevisar att jag hade fullständig åtkomst backend både på hemsida samt forum. Men frågan är ju hur polisen kommer prioritera detta? :shock:
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Fått forum samt hemsida kapad och nedplockad!

Inlägg av Holger »

Hm, vänta nu, du tog över ansvaret och jobbet men de behöll domänen och betalde vidare för server och domän?
Då är det väl tyvärr inte mycket du kan göra eftersom det inte var din sajt?

Jag kanske har fattat det fel. :oops:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster