Kan inte klicka in sig på forum

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

aviator
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2009-02-07 17:55
Svar: 0

Kan inte klicka in sig på forum

Inlägg av aviator »

Hej!
Jag är ansvarig för Svenskt flyghistoriskt forum. Föreningen har även en webbsida, http://www.flyghistoria.org varifrån vi har länk i menyn till vårt forum. En användare har meddelat problem att klicka in sig till forumet från menyn på vår hemsida. Han säger att en Stopphand med blixt upp och han kommer inte in!
Vårt phpBB forum är än så länge i version 3.06.

Jag gissar att det inte har direkt med forumet att göra, men kan någon ge tips på möjlig orsak. Användaren använder Internet Explorer, Windows XP och Mc Afee antivirusprogram.
Tacksam för hjälp.

/Sven-Erik
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Kan inte klicka in sig på forum

Inlägg av Marcus »

Alltså, om han skriver in URL:en till forumet i webbläsaren så fungerar det.

Men när han är på er huvudsida så kan han inte få upp menyn för att komma vidare. Är det rätt?

Skulle gissa att han t.ex. stängt av JavaScript i sin webbläsare, och därmed får problem med er meny som är baserad på Javascript.

/marcus

PS!
Flyttar detta till annan kategori, för nej det har inte med själva phpBB att göra... :-)
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Kan inte klicka in sig på forum

Inlägg av Kjell »

Har påtalat det tidigare för Sven-Erik via samtal att det kan bli ett problem, men det var för ca: 7 månader sedan (möjligen längre sedan) då dom skulle skapa en ny hemsida att JavaScript kan ställa till det. Men det är inte lätt att minnas alla tekniska saker och varför man inte bör och varför man bör etc...

@Marcus... mycket snack men ingen flytt av tråden... jag flyttar den åt dig :lol:
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
aviator
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2009-02-07 17:55
Svar: 0

Re: Kan inte klicka in sig på forum

Inlägg av aviator »

Tack Kjell och Marcus. Jag skall vidarebefordra förslaget om JavaScript. Skall också kolla om han har senaste uppdateringarna för JavaScript.
Det är enligt användaren inte alltid som han blir stoppad när han försöker klicka in sig, ibland kommer han in på forumet via menyn utan problem.
Det är riktigt att Du Kjell påpekade om att vi borde göra om vår hemsida, det var faktiskt i början september 2009 och då höll jag på att skapa om hemsidan helt från grunden i Dreamweaver med standardmeny från det programmet. Den nya sidan ersatte vår gamla hemsida i november, så frågan är väl om det verkligen är ett problem med JavaScript?
/Sven-Erik
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster