Joomla kunnig?

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Joomla kunnig?

Inlägg av Marcus »

Ja, det finns fler typer av sk. CMS (Content Management Systems, på svenska Innehållshanteringssystem), vissa är inriktade på mycket specifika saker (t.ex phpBB är för forum eller andra som är inriktade på webbshoppar) och andra kan du göra nästa vad som helst med (t.ex. Drupal m.fl.) genom att du anpassar dem på ett smidigt sätt...

Jo då, det går att anpassa phpBB... men jag skulle inte vilja ha en webbshop baserad på phpBB.

Ang. din andra frågor så kan du dels ställa in i kontrollpanelen hur du vill ha det och sedan kan du detaljstyra per tråd. T.ex. om du alltid vill följa alla trådar (som du skrivit i) eller om du vill välja när du vill börja följa tråd för tråd... (även för de du varit aktiv i).

Btw: Sluta leta upp 3 år gamla trådar och väck dem till liv. Låt gå för denna gång, men jag vill inte att du fortsätter vara "nekromatiker" (dvs. en som väcker döda trådar till liv igen).
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
sigurdV
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2013-04-25 20:59
Svar: 0

Re: Joomla kunnig?

Inlägg av sigurdV »

Btw: Sluta leta upp 3 år gamla trådar och väck dem till liv. Låt gå för denna gång, men jag vill inte att du fortsätter vara "nekromatiker" (dvs. en som väcker döda trådar till liv igen).
Jaha...hade inte en aning om att det var det jag gjorde.
Jag föreslår att ni lyfter undan döda trådar så att bara trådar som är godkända för inlägg syns.
Det gäller väl att förbättra människors möjlighet till kommunikation?
Finns det nåt mer vi omisstänksamma nybörjare kan göra som retar upp dem som numera vet och kan allt?
Jag letar efter intressanta människor för givande samtal och trodde trådarna var till för att besökas.
Sälja eller missionera vill jag inte! Inte reta upp nån heller...
Nja förresten jag har nog nån "dold agenda" iaf:

Sökes:

1 Fysiker, allmänorienterade.
2 Logiker...intresserade av paradoxer.
3 Musiker... alla sorter, helst både komponerande och improviserande.
4 Övriga...vänliga ,allmänbildade personer.

PS: "Nekromantiker" heter det nog ;)
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Joomla kunnig?

Inlägg av Marcus »

Du kunde ju läsa det jag skrev när du frågade om detta i en annan tråd... :-)

Som jag skrev där, så får alla trådar svaras i men gamla trådar svarar man i om det finns bra skäl till det.

Om vi gör som du säger, låser allt, så kommer vi helt ta bort möjligheten att föra fram en ny bättre lösning.

Ja, det är en balansakt... Ibland väcker man gamla trådar och ibland startar man nya.

Jo då, nybörjare får göra fel... Vi som "kan allt" hoppas dock att de vill lyssna på hur det fungerar, utan att gå in i försvarasställning. Vi vill bara att alla ska trivas, hade det varit så allvarligt att bryta mot regler och etikett på detta forum hade det ju blivit ett väldigt liv... En upplysning om att "så här är det" kanske man kan klara av utan att för den saken tycka att hela världen går under.

Så fortsätt posta inlägg, men acceptera att moderatorer har rätt att ha åsikter om rätt eller fel.

Btw: Tror att felstavningen var verket av att det inte ens blev felstavningsmarkerat (kanske finns med ett felstavat ord i Chromes ordbok... också), men å andra sida... Budskapet gick fram. :-)

Med vänliga hälsningar
/Marcus

PS!
Vi kanske, nördar som vi är, är dåliga på att vara sociala i trådar/inlägg... De flesta är ju intresserade av just det som är huvudämnet, phpBB, och inläggssiffrorna antyder ju lite var våra medlemmar lägger mest tid på här... ;-)
Men vi är det enda officiella supportforumet för phpBB på Svenska, då kanske det också är rimligt att majoriteten av alla trådar handlar om just det. Är ju trist om man knappt hittar supporten för allt annat... :-)
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster