Omöjligt att byta Mainlogon/Bannern

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
blomma
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 2009-02-13 17:24
Svar: 0

Omöjligt att byta Mainlogon/Bannern

Inlägg av blomma »

En liten kommentar till detta med att tömma cachen...

Jag hade precis samma problem med loggan och en del andra bitar och efter många svar hit och dit kom plötsligt detta: töm cachen!
Som nybörjare tänker man då gensat på sin egen datorcache, men det var alltså forumets som ligger ganska synlig när man väl hittat den.

Vad jag undrar över är: varför står det ingenstans - synligt - att det är lämpligt att tömma cachen då och då eller vid sådana här tillfällen?
Jag tyckte inte att jag hade ändrat någon mall - alltså behövdes ingen tömning, men så var det ändå.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Omöjligt att byta Mainlogon/Bannern

Inlägg av Kjell »

Under frågor och svar hittar man lite... http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 80&start=0
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Omöjligt att byta Mainlogon/Bannern

Inlägg av tumba25 »

När du uppmanades att tömma cachen så framgick det klart att det handlade om forumcachen och / eller att du skulle göra det i adminpanelen. Det är viktigt att man läser dom uppmaningar man får.

Dessutom är det inte snällt att sno andras trådar för sina egna kommentarer. Jag delar tråden och flyttar.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 21 och 0 gäster