Overall_header.tpl

Frågor kring teman (forumets design) för phpBB 2.0.x.

Moderator: Moderatorgrupp

RamiXweb
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2004-12-08 19:03
Svar: 0

Overall_header.tpl

Inlägg av RamiXweb »

Hej, Hur får man själva overall_header.tpl borta från forumet?
Alltså jag har overall_header.tpl inkluderad på min Hemsida utanför phpbb loggan och menyn. Så jag vill få bort overall_header borta från själva forumet. Kan man göra det något sätt? vilken fil ska man in på? jag testade gå till index_body.tpl för kolla om den var inkluderad där men det var den inte eller så är jag blind någon som kan hjälpa? :oops:
Mvh:// RamiXweb
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Kommentera ut allt som du inte vill skall visas i overall_header.tpl med <!-- och --> istället.
Jag tror att det är för omständligt att ta bort overall_header.tpl överallt!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
RamiXweb
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2004-12-08 19:03
Svar: 0

Inlägg av RamiXweb »

Holger skrev:Kommentera ut allt som du inte vill skall visas i overall_header.tpl med <!-- och --> istället.
Jag tror att det är för omständligt att ta bort overall_header.tpl överallt!
Vad menar du?, Alltså jag vill inte ha den på forumet bara. Men jag hade befogad den till min egen sida själva overall_header hela. använde mig av page_header.php tog lite kodning därefrån som där den är inkluderad overall_header.tpl och tog den då till min top.php men sen vill jag ta bort den från själva forumet så det blir man ett forum där man ser trådar, inlägg, m.m allt förutom overall_header.tpl ska synnas på forumet hoppas ni förstår eftersom jag använder overall_header.tpl till min egen sida. Några tips hur man ska göra?
Mvh:// RamiXweb
RamiXweb
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2004-12-08 19:03
Svar: 0

overall_header.tpl

Inlägg av RamiXweb »

Jag löste problemet!

Undrar ni hur jag gjorde så gick jag in på includes/page_header.php

där det stog:

Kod: Markera allt

$template->set_filenames(array(
	'overall_header' => ( empty($gen_simple_header) ) ? 'overall_header.tpl' : 'simple_header.tpl')
Ändra till:

Kod: Markera allt

$template->set_filenames(array(
	'overall_header' => ( empty($gen_simple_header) ) ? 'simple_header.tpl'' : 'simple_header.tpl')
Om du tar bort det som jag ändrade till alltså så det finns bara en simple_header.tpl så kommer inte fungera vet inte varför men så som jag gjorde är bra :)))
Mvh:// RamiXweb
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster