Ingen behörighetsflik efter uppgradering

Här kan du ställa frågor om problem med installation och drift av phpBB 3.3.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
JanneB
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2021-03-23 08:17
Svar: 1
Ort: Askarbäck/Uppsala

Ingen behörighetsflik efter uppgradering

Inlägg av JanneB »

Hej!

Uppgraderade ett 3.1.8-forum till 3.3 i söndags (Ja jag vet, borde ha gjort det tidigare). Passade också på att byta webhotell. Forumet hade bland annat tillägget Gallery som jag förstås inaktiverade innan uppgradering. Jag ville helt ta bort det så jag valde även att ta bort alla data. Men se det gick inte bra alls. Fick upp en massa felmeddelanden bara. Men forumet funkade som det skulle och Gallery var borta. Ja, glad i hågen så tänkte jag, kör i vind, jag uppgraderar och håller tummarna. Puh, allt gick bara bra. Allting funkar som en dröm, forumet har aldrig varit så snabbt. Startsidan tar ca en halv sekund att få upp, samma om jag väljer New Posts. Glad i hågen lägger man sig på kvällen med ett leende,
Men, se det gick inte bra alls upptäckte jag igår kväll då jag var inne i APCn och valde behörighetsfliken. Inte fungerar den inte, behörighetsfliken är helt tom. Det snurrar på ett par sekunder och sen presenteras jag en tom sida. Inga felmeddelanden. WTF????
Nån som har ett tips?
Hur felsöker jag?
Har bägge debugraderna på i config.php
Tacksam för alla tips.
Tipset om att ta tillbaks backup vill jag helst inte ha då forumet har varit uppe och snurrat i snart 48 timmar nu.

// Janne, Admin xl-forum.se
av JanneB » 2021-03-24 20:17
Jepp, precis så ser de ut.
Men jag gav upp.'
Installerade phpbb på nytt på sidan om det ordinarie.
Återställde backup från före uppgraderingen av databasen till den nya instansen. Allt funkade.
Testade sen att återläsa users, posts och topics från den "kvaddade" instansen till den nya instansen och se, det funkade. Lite knas med räknare och sånt med det spelar mindre roll. Det kanske fixar till sig.
So, AFAIK, problem solved.
Gå till hela inlägget
\\ --- Life starts at the end of your comfort zone --- //
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Ingen behörighetsflik efter uppgradering

Inlägg av Sinom »

Hej JanneB,

Anledningen till att den inte kan ladda sidan beror troligtvis på att du har kvar behörigheter på användarna för Gallery, som inte har tömts helt och hållet.

Men, det är ju endast en spekulation.
Din config.php ser ut som nedan?

Kod: Markera allt

define('DEBUG', true);
define('DEBUG_EXTRA', true);
- Sinom
Bild
JanneB
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2021-03-23 08:17
Svar: 1
Ort: Askarbäck/Uppsala

Re: Ingen behörighetsflik efter uppgradering

Inlägg av JanneB »

Jepp, precis så ser de ut.
Men jag gav upp.'
Installerade phpbb på nytt på sidan om det ordinarie.
Återställde backup från före uppgraderingen av databasen till den nya instansen. Allt funkade.
Testade sen att återläsa users, posts och topics från den "kvaddade" instansen till den nya instansen och se, det funkade. Lite knas med räknare och sånt med det spelar mindre roll. Det kanske fixar till sig.
So, AFAIK, problem solved.
\\ --- Life starts at the end of your comfort zone --- //
JanneB
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2021-03-23 08:17
Svar: 1
Ort: Askarbäck/Uppsala

Re: Ingen behörighetsflik efter uppgradering

Inlägg av JanneB »

Och @Sinom, tack för allt jobb ni lägger ned!!
\\ --- Life starts at the end of your comfort zone --- //
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster