Installation av MOD fungerar inte

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

kipo
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-04-01 23:17
Svar: 0

Installation av MOD fungerar inte

Inlägg av kipo »

Hej,

Jag försöker installera en MOD som gör att användarna kan avregistrera sig från massmailutskicken, men det vill inte fungera riktigt.

Det är denna MOD jag försöker installera. Det som händer är att när man skickar i väg ett massmail så får man felmeddelandet "Den användargruppen finns inte". Det spelar ingen roll vilken grupp man väljer att skicka till, man får samma felmeddelande.

Det verkar vara sista steget i installationen som orsakar problemet. När jag ändrar tillbaka sista steget till orginalkoden så funkar det att skicka massmail igen. Men jag kan inte se varför MOD:ens version av koden skulle orsaka att grupperna inte skulle finnas.

Så, någon här som ser varför MOD:ens kod orsakar det problemet? Så här det det ut:

Orginalkoden:

Kod: Markera allt

$sql = ( $group_id != -1 ) ? "SELECT u.user_email FROM " . USERS_TABLE . " u, " . USER_GROUP_TABLE . " ug WHERE ug.group_id = $group_id AND ug.user_pending <> " . TRUE . " AND u.user_id = ug.user_id" : "SELECT user_email FROM " . USERS_TABLE;
MOD:ens kod:

Kod: Markera allt

$sql = ( $group_id != -1 ) ? "SELECT u.user_email FROM " . USERS_TABLE . " u, " . USER_GROUP_TABLE . " ug WHERE ug.group_id = $group_id AND ug.user_pending <> " . TRUE . " AND u.user_id = ug.user_id AND u.user_mass_email = " . TRUE : "SELECT user_email FROM " . USERS_TABLE . " WHERE user_mass_email = " . TRUE;
Tacksam för all hjälp.
kipo
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-04-01 23:17
Svar: 0

Re: Installation av MOD fungerar inte

Inlägg av kipo »

Sorry för två poster efter varandra men jag hittar inte redigera knappen och har lite bråttom.

Iaf, det löste sig. Hittade problemet. Problemet var att i de grupper jag testade att skicka ut till så hade alla satt att de inte vill ha nyhetsbrev och då dök det där felmeddelandet upp. Men om bara en sätter att de vill ha nyhetsbrev så kommer det att fungera normalt.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster